Friday, December 10, 2010

Tidak sabar mahu pulang!

Salam aleik...


Menghitung-hitung hr nak balik msia utk cuti krismas ni..ade lagi lebe krg seminggu 4 hr lagi. Haishh. Eh kenyang btullah perut aku. Aku mkn ape? Mkn nasi, ayam goreng, telur goreng, kicap, ngan sos cili. X brape nak sehat ek? Janji aku kenyang..alhamdulillah.. Igt td nak pg bubur ayam kat Santa Monica tapi..tgk2 jam, cam xbole jamin je bubur ayam bapak tu ade lagi ke x..huhu Las2, pakat dgn hosmet goreng2 je ape ada.. Skarang, dah kenyang! :D


Semalam, aku kluar lagi.. Pg Plaza Indo.. Mkn kat Kenny Rogers Roasters. Rupenye ade certain meals yg die buat chrismas suprise.. Aku xsedar pon yg aku terpilih meal yg ade chrismas suprise tu.. Pas2 bile dah dtg mknn, akk pelayan tu pon suruh lah aku bukak ketas yg die lipat mcm flag, die cucuk kat ayam tu an.. Ko kalo bg aku bnda2 origami ketas lipat2 ni kalo smpi kat tgn aku mmg jahanam baii.. Gua tgn xde bedung punye..wakaka Dan2 terserlah kejakunan aku terhadap kertas tu. Eh sbnarnye aku tatau plak yg kite kene bukak kertas tu.. Aku boleh tanye kat akak tu "akak, hadiah tu ade dlm ayam ni ke???", sambil tgn aku tunjuk2 kat ayam tu.. Aku dah pikir dah nak kejekan ayam tu time tu jugak utk jumpe hadiah tu. Hahaha.. Bile aku tgk muke dak Azie dah mcm nak kasi aku penampar sbb aku jakun sgt tu..tibe2 tros jadi paham yg aku bukan kene geledah ayam tu tp kene bukak kertas yg die cucuk tu je. Aku pon bukak dgn muke yg sudah kembali fokus...


Jeng jeng jeng.. make dekat kertas tu terlihatlah tulisan seperti berikut:

YOUR MEAL IS FREE. PLEASE JUMP 3 TIMES AND SAY "UP UP AND AWAYYYYY!!!".

Ok ayat kedua tu aku tipu. Sori!!!
Hulamakkk..aku dpt mkn free weyhhh!!! Yahoooo!! Menjerit kejakunan aku time tu. Akak pelayan tu gelak-gelak nyampah je kat aku..Hahaha.. Xpe lah kak, yg dpt mkn free bukan akak, tapi saye.. Tehehe... Tapi dikarenakan aku mkn kat kedai yg ade kene bayau tax, make aku ttp kene bayar tax sebanyak Rp6032 dan jugak air Coke semahal Rp19900... Dgr beribu-ribu cam mahal sgt je eh? Harge die standard, same je cam kat msia.. Jimat sket duet aku mlm td.. Tapi still, time nak dtg sane tu, ktorg telah ditemberang oleh abang teksi yg muke baik-cam-bole-pcaye-tapi-xbole-pcaye-sangat tu.. Die pg ikut jln yg jauhhhh.. Tibe-tibe kene bayar Rp35000 plak nak pg Ex mall tu (aku tau td aku tulis Plaza Indo tapi hakikatnye both of 'em are connected under one roof).. Padahal balik Rp25000 je beb. Nasib baik aku xde mood sgt nak memaki hamun. So xde lah sbrg aktiviti mencarut semlm. 


P/s: Eh aku mane ade kuat mencarut lah.

No comments: