Monday, October 13, 2014

Sakit hati

Assalamualaikum wbt..

Aku bengang gila dgn Maybank. Tak sangka pulak bukan aku sorang je kena camni.

Korang pernah tak kena charge apa2 dgn Maybank secara autodebit? Selama ni aku x perasan pon. Tiba-tiba Allah nak tunjuk agaknya semalam aku ada buat online transaction lah utk something. Alih-alih aku tgk baki dlm akaun kurang RM 100. Watdehek??

Hantu mana pulak guna atm kad aku? Last transaction pon online kot. Aku mmg kompiden duit dlm akaun aku tinggal brape byk. Jgn nak main2 dgn org OCD mcm aku. Seposen pon aku perasan ya.

Pastu aku dah gelabah2 + amukan ablasa tu, aku ty besfren cmne nak tgk full transaction history. Sekali on the same day aku tgk ade another transaction tulis "DEBIT ADVICE".

Dah nak debit amenda pulak ni? Aku takde sign up apa2 insurance pon la stupid!

Aku igtkn baru kena. Sekali tgk few months ago mmg ade mnda alah tu deduct RM 100 setiap 12 hb rasanya. Eyy mangkuk hayun betul.

Kau jgn nak pau duit org sesuka hati boleh tak?

Kau igt duit tu dtg dr langit, suka hati je nak deduct2 automatik.

Wuwuwuwuwwuu

Tak pasal-pasal dah buat aku merempan kat belog.

Aku google2 semalam. Antara mangsa2 debit advice ni ada yg sbb insurans la sbb sign up apa2 yg membolehkan die auto deduct sejumlah wang drpd akaun kita.

Aku mmg takde amek apa2 insurans kot setakat ni. Kurang ajau betul siapa yg tarik duit aku tu. 

Hopefully boleh refund.

Aku dah pg bank ty td. Mengada tak boleh trace lah kunun. Aku tau sistem kau bole trace online je. Suruh aku bawak statement la whatever. Padahal akak first yg aku jumpa td rilek je go through akaun aku kat komputer die.

Cam cibai.

Kalau drpd bulan 6 means dah 400-500 jugak die amek. Gila lah manusia ni.

Sumpah marah!

Patut lah before this aku ingat ada one day tu aku perasan mcm baki duit lam akaun mcm kurang 100, but aku igtkn aku yg pakai.

Rupanya mmg duit tu lari ke mana pon tak tau.

Esok aku nak pg bertenggek lagi kat Maybank. Kau jgn smpi aku memekik kat situ. Terbalik jugak meja kau karang aku buat.

*Sabau tiqah sabau...*

Okey. Hopefully next entry adalah entry gembira.

Bukan lagi entry merempan mcm ni.
Oh please, life treat me nicely.. :((

2 comments:

Chekgu Azrine said...

Eh..suka2 je ambik.duit kita camtu ek..alamak..nti akk nk try cek2la.akk punya..huhu..giler jgk mbb ni ek

Kak Long said...

@chekgu azrine; tulah kak azrine.. better check. diorang ni tak patut betul aniaya org mcm ni taw.


wuwuwu