Thursday, October 29, 2015

Kempen Kesedaran Mykad

Assalamualaikum..

Dan hai semua. Minggu depan kira dah 2 bulan la aku berkecimpung dalam bidang health and wellness ni sebagai trainee. So far, aku dah start doing body and water treatments kat customers. Still need more experience to develop my "signature touch". Senior therapists kat tempat aku training punya experiences dah bertahun. Hmmm obviously tak bole compare la. Mihmihmih

Aku dah mula susun impian masa depan balik mcm dulu-dulu. Last 2 or maybe 3 years I was actually not really sure about what I want. Lepas tu things happened bla bla blaaa and here I am now, doing okay so far alhamdulillah.. And I think this is a really good thing you know, to start dreaming about my future plans again. Aku tak tau la org lain. Tapi it happened quite a lot to me, macam bila aku fikir2 balik.. Apa yg aku lalui sebenarnya adalah apa yg aku pernah bisik dalam hati sendiri.

Betul lah tu. Betul lah tuhan tu Maha Tahu apa yg tersembunyi dalam dada dan hati manusia kan?

Sekarang, aku harap bisikan2 kecik dlm hati aku jadi kenyataan lah satu hari nanti. Amiinnn..

Lagipun, bak kata ada quote tu, "everything starts with a dream".

So, tak salah lah nak berangan kan. Kalau berangan benda yg baik2 utk masa depan tu sebenarnya takde masalah. :)

Oke, tutup muqadimah cerita perkembangan aku (mmg kembang, hari2 makan nasi taw), kita beralih kepada kempen kesedaran Mykad.

Ada apa dengan Mykad?

Aku pernah up entri pasal MSSP sebelum ni. Boleh usha kat previous post. 

Oke, this program is seriously not a scam, and it's getting bigger, and I am so so soooo excited to be one of the licensed dealers/agents/affiliates under this super awesome program!

MSSP ni menyediakan satu platform utk rakyat Malaysia berbelanja sambil menikmati pelbagai keistimewaan dengan hanya menggunakan IC atau Mykad kita! Ya, IC biru kita yg kita duk simpan kemas2 dlm purse tu..

Boleh dpt discount, bole dapat points, points dalam bentuk RM. Dalam erti kata lain, awak bole kumpul duit dalam IC awak. Best kan?

Uish. Gila ke tak best?

Memula, aku tunjuk dulu pebenda ada kat website die ya. Bior teghangggg gituu

(tekan perkataan atas ni untuk direct ke website)

Bila korang dah buka website tu akan jumpa mcm ni oke.



Korang boleh la baca2 point2 penting pengenalan program ni kat main page die tu. Then, klik kat "PARTICIPATING MERCHANTS" kat options atas sekali tu.

Pastu die akan keluar semua senarai kedai2 berdaftar di seluruh Malaysia, termasuk Sabah dan Sarawak. Semua rakyat Malaysia boleh menikmati pelbagai ganjaran hebat kalau berbelanja di kedai2 berdaftar ni dengan menunjukkan IC sewaktu membuat pembayaran.

Yg takde Mykad, tak dapek den nak nolong ea..


See? Baru kejap tadi aku godek website ada 37 pages utk participating merchants ni, and the number will keep growing. Akan makin banyak pilihan kedai untuk rakyat Malaysia, dan ganjaran yg boleh dinikmati pon akan makin bertambah!

Ni contoh la kan, aku klik kat Port Dickson Water Park.


Dia akan keluar gambar2 tempat tu... Dan bawah sekali ada alamat, siap nombo telefon, berapa die offer cash point rebate, reward point die bagi berapa every Ringgit we spend, dan jugak category by location and business kedai tu.

Ni baru satu tempat aku tunjuk ni. Best kan? Bole gi klik website for more merchants details.


Zaman sekarang ni, handphone dah mcm laptop dah kan? Boleh guna utk macam2. Haa tengok atas ni, korang boleh download application MykadSmartShopper (MSS) kat app store dan Google Play. Sambil travel, boleh cari kedai berdaftar on the go je guna smartphone. Kan senang tu.. :)

Tapi, untuk menikmati ganjaran2 hebat tersebut, dan untuk memanfaatkan fungsi Mykad kita yg ke-50 ni, kita kena lah daftar dulu IC kita tu..

Ya robbi... Daftar pon FREE OF CHARGE sahaja, sekali seumur hidup tak payah renew2 bagai.. Best gilerrrr bak hang

Untuk mendaftar Mykad anda sebagai pengguna pintar,

Klik link aku bagi atas tu, pastu isi la details memasing taw. Klik submit, dan die akan bagi notis action successful. Lepas tu, bole cek email memasing. Then korang boleh la log in sebagai member kat http://mssp-sys.aj.my untuk tengok berapa points dan duit korang yg terkumpul dalam IC hasil berbelanja tu.

Jom jadi pengguna pintar!

If korang nak share this post to your family and friends, share je okay. Spread the love :)

Toodles!

No comments: