Monday, February 6, 2017

Tried and Tested #3

Hai dan assalamualaikum wbt

Angin rajin taw tonight so hakak nak cite psl satu benda alah ni. This time it's not beauty related post. Suprisingly, it's a gadget! Haha

Benda ni

Bluetooth wireless headphone. Brand China.

Beli dekat Lazada for RM 40 lebey. Tgh offer kot time tu. Ada banyak pilihan warna. Kalau tak silap ada dua pattern kot wireless headphone ni. Tapi aku rasa yg ni lagi smart :)

Kotak da buang. So dalam kotak ada benda2 kat atas tu. USB cable, cable utk cucuk kat headphone, manual, dan the headphone itself lah.

Close up sket button dia.

Aku terpengaruh sebenarnya. Kan mcm tgh trend skang org pakai wireless headphones/earphones. Sampai aku tengok drama Vampire Diaries pon ada scene diorg pakai benda alah ni kan so... Being so easily influenced by what I see.. Akhirnya terbeli jugak la kan sebijik.

First impression, hurmmm not bad actually. Bunyi okay la for it's price, kalau device yg korang guna ada sound enhancement bole turn on the mode la supaya lagi best. Macam handphone aku ada sound enhancer so mmg selalu guna tu. But honestly mmg oke sgt la utk harga 40 hengget lebih.

Noise proof pon mmg acceptable. Takde lah smpi mmg satu bunyi lain apa kat luar x dengar, dengar halus2 sayup kira tak terganggu pon if korang tengah syahdu layan muzik.

Dia handy sbb foldable. Kita boleh lipat dia mcm dalam gambar aku tu. Jadi takde la makan space sgt nak letak mana2.

Bluetooth functions really well. Ya Allah sangatlah best bila wireless. Tak serabut ngan cable. Aku letak henfon kat atas meja, aku bole jalan2 gi dapur masak air la sampai masuk toilet pon terpakai headphone ni. Haha

The only downside dia aku rasa is the battery. Dia amek masa dalam 2 jam gitu utk charge penuh. So far aku guna kalau bluetooth probably tak sampai 6-7 jam kot. Macam, kalau sehari tu aku guna terus menerus for hours malam mesti bateri dah low. Tapi tak kisah sebab ada cable. Kalau bateri habis, aku sambung guna dengan cable.

Daripada 10 bintang, akak bagi dia 8.5 hehe

Not bad la kalau uols nak headphone bajet yg okay.

Oke bai korang!

No comments: