Monday, May 15, 2017

Bukan Entri Bias Lol

Salam and hai semua

Buat apa tu? Sihat ke? Aku baru balik makan angin dua hari lepas. Lepas tu kena virus. Agaknya ms dlm flight or dekat airport kot ntah. Nasib baik demam dia tak berapa panas mcm yg aku kena few months ago. Tobat sampai semayang pon duduk. Punya panas. Kali ni masih oke lagi la pasal bole menaip kat blog ni kan. Sepatutnya aku menaip esaimen taw, bukan blog tapi apakan daya, macam memanggil-manggil pulak blog ni ha.

Kak long takde nak cerita apa, nak cerita pasal minyak wangi sikit. Rsnya few yg pernah terbaca entri2 lama ada kot terperasan aku cerita psl ori reject aku jual kan, dekat ig nama leparfum_bysoul (kat side bar ada jugak link). Sekarang ni aku lebih fokus dekat #thelabparfum sbb aku sendiri dah terjatuh chenta dgn the lab parfum ni.

Apa benda the lab parfum ni ya?

The lab parfum ni sbbnanye nama brand inspired perfumes by founder Ifrasya Perfume House yg sblom ni aku jual ori reject tu jugak. Setahun lebih yg lalu kot bos dia launch The Lab ni. Konsep dia inspired perfumes, tapi hanya limited list sahaja lah, Tapi ada jugak formula yg bos ilhamkan sendiri kot beberapa jenis so that ada identiti sendiri la The Lab ni uols.

Hari tu aku pergi Jakarta, jalan2 dekat mall, perfumes dekat Mark & Spencer ada offer la pulak kennn, sengaja nak menghasut daku membazir duit kat sana. Cis. Memula aku ajak my mother utk share2 pasal dia ada buy 2 or more dapat harga Rp 199,000 satu botol. Kalau beli sebotol harga Rp 279,000 kalo tak silap. Rupanya perfume yg aku berkenan tu tak termasuk harga promo kuanghasam. Oke, pendekkan cerita, aku beli yg 30 ml edp akhirnya pasal mmg suka benau la gamaknya bau tersebut.

Sebelum ni, aku pakai The Lab perisa Jean Paul Gaultier for women. Kebetulan nak habis (alasan je tu nk beli baru lol), tu yg aku terfikir nak beli perfume lagi.

 Ini The Lab aku punya, sikit lagi nak habis.

Ini Rosie, yg aku beli kat M&S hari tu. Eh wangi gila sbnanye cuma slack sbb x lasting kat aku je. Sayang pulak nak kasi perabis..

Masa aku try tester yg M&S punya perfume tu, sumpah aku da balik hotel cuci2 tangan ape semua pon still bau lagi. Suka sangat. Rs tazabar nak pakai perfume baru esoknya. So esok aku pon try lah perfume baru. Spray la dekat neck and baju sikit kan. Tapi agak keciwa pasal longevity nya tak sama dgn tester yg aku try kat mall. Padahal tester dia edt, aku beli yg edp.

Sebelum ni mmg leader group perfume aku pernah share ilmu yg biasanya tester akn pekat sikit perfume dia biasanya utk tarik customer. So aku takde terkejut sgt. Cumanya psl aku beli edp so I thought oke la may be at least longevity dia akan setara dgn tester edt tu. And it didn't happen :(

Honestly, The Lab yg aku pakai jauh tahan lama. Kalau aku spray dekat baju, jawabnya sampai esok pon aku still bole bau perfume tu. Bukan nak gebang, tapi sbnanye aku pon eager nak tau team The Lab guna minyak apa utk formulate perfume yg tahan camtu.

Untuk comparison
M&S yg aku beli tu price lebih kurang RM 55 utk 30 ml
The Lab RM 60 utk 30 ml

Packaging as shown in pics above. Kotak The Lab tu aku dah lama buang, and packaging latest sbnanye ada riben kat botol, aku punya packaging lama so takde riben. Mana lagi comel, terserah pandangan masing2. Tapi for longevity, aku rasa The Lab wins. 

Andai kata ada yg nak look for more details about The Lab Parfum, jenguk lah ig daku leparfum_bysoul jangan lupa klik follow ya. Aku privatekan ats sbb tertentu. Bos rajin buat promo tu. Bole beli lebih sikit utk diri sendiri mahupun insan tersayang. Eceh.

Bai korangss...

No comments: