Sunday, March 17, 2013

Semangat dan Inspirasi

Salam.

Ewah! Dah abaikan blog ni lama2 tiba2 update tajuk nak serius kan?? Hehe Memandangkan hari ni hari Ahad dan aku asik la termengong-mengong depan laptop ni, jadi adelah baiknya kalau aku menghupdate sedas hari ni. Ohoi bukan senang aku nak ade keinginan mcm gini sejak 2 menjak ni.

 Kadang2 aku ade tabiat suka bukak n belek2 balik benda or barang2 yg aku simpan, like diary ke.. pakaian ke... or benda2 kecik2 mcm keronsang/brooch, even name tag lama2 aku. Nanti bila pegang je benda2 tu tiba mcm2 memori menerpa dalam benak fikiran. Ewah, mcm dalam filem pulak. Engkorang ade tak tebiat mcm aku?

Anyway, pnah la aku godek2 balik entri lama2 dlm blog ni.. Nak2 yg waktu aku mula2 blogging dulu.. Bila aku baca2 rasa macam.. E ehh ade jugak bunyi2 innocent kat dalam tu kan. Itu maksudnya aku skarang makin tercemar ke eh? Haha

Oiii langsung takde kaitan ni dgn tajuk.

Ok okkk sbnanye tahun ni umur aku da nak masuk 23 tahun. Ye adik2, umo saya dah makin tua (ade pulak orang yg makin muda kan?)

Makin byk bnda yg aku experience, makin aku dpt rasa yg aku ni bukan jenis orang yg bersemangat tapi selalu ada inspirasi. Hoho Bnda apa aku carut ni kan?

Emm.. Ada jenis org yg aku perhatikan slalu ambitious, slalu energetic utk beraktiviti setiap hari. Dia tahu apa yg die nak, n die willing nak bg effort utk dpt ape yg die nak dlm hidup die. Setiap hari die maintain spy die slalu on track utk dpt ape yg die nak. Yg ni jenis yg semangat.

Aku x rasa org yg semangat ni dgn tiba-tibanya bersemangat. Mesti ada sesuatu yg inpired die sampai die jd semangat mcm tu.

But the question is, I'm a type of person who always get inspired by things/people but never constantly being full of spirit so why is that?

Even a random picture like this can inspire me. Ade x org lain mcm aku?

Lagu yg simple pon bole bg aku inpirasi. Dan kadang2 lirik lagunya lain, tp inspirasi yg aku rasa lain drpd maksud lagu tu. Seems like I'm having some kind of delusion, kan?

Dari kecik aku mmg ade penyakit suka berfikir dan bertanya bnda2 yg random. Org2 yg pnah atau skarang ni berkawan dgn aku akan perasan bnda ni. Kadang2 aku rasa mcm aku ni ada masalah jiwa pon ye jugak. Tp x nak la aku sakit jiwa. Hew hew

Otoke?? (Ewah, gara2 byk sgt tgk running man skarang aku asik melatah bhs Korea je uolss) =P

p/s: Ni ape yg terlintas dlm fikiran aku, maka aku taip.. Lalala~

No comments: