Sunday, January 12, 2014

Jerawat oh jerawat

Tak tau lah ape silap aku lately ni muka aku naik pimples.. hormon pon ye lah kot. 

Nasib baik ada bnda alah ni..


Cosmoderm ni sbnarnya bukan produk baru. Dah lama dah pon. Cuma bbrp tahun ni mcm makin sering kita dgr kan kat pasaran?

Waktu aku skola menengah dlu, muka aku ni dah mcm ladang menternak jerawat. Very the merah mak ngah, dahi dah rupa bulan penuh dgn pimples. Waktu tu mcm2 lah produk aku cuba kan sbb mungkin org kalo tgk pon asek tegur n aku pon slalu rs krg self esteem dlu sbbkan pimples byk kat muka.

Sampilah satu ms ni ibu aku belikan cosmoderm ni. Waktu tu cosmoderm ni bkn paket kecik mcm skarang (dlm gamba tu), tp dlu die jual dlm botol pump n mcm kaca botol die sbb aku igt die berat. N dlu murah la nak banding ngn skarang cosmoderm ni. Botol dlu ade la 3 kali ganda lg besar dr botol skarang, harga 20 ringgit lebih. Tapi skarang ce tgk botol kecik tu dah RM18.90.

Tapi yela, sejajar dgn perjalanan waktu dan mmg skarang ni sume pon mahal. Hehe

Aku pnah up entri pasal cosmoderm ni suatu ketika dulu. Niha link entri review dulu.

Sekarang dah rmi sgt blogger buat review cosmoderm ni. Byk bloggers yg bg kesan positif psl cosmoderm ni.. 

N another thing, aku perasan skarang anti blemish ni lebih pekat berbanding dulu waktu aku pakai time skola dlu. So bguslah, pakai sket je dah ckop..sapu tipis2 je kat kulit yg bermasalah.. 

Skarang ni dah byk sgt produk utk jerawat ni, tp aku tetap setia ngn cosmoderm. Hari tu kan, aku tenyeh le anti blemish tu skali dah expired daaa.. July 2013 lagi. Teruk btoi aku ni. Haha

Oke aa aku nak g mkn durian. Muehehe

Papai lorr

No comments: