Monday, January 20, 2014

Schonshop perfume review

Assalamualaikum..

Seronoknya yeay seronoknya!! Nak tau sbb ape, sbb parcel aku dh berjaya sampai ke destinasinya yaitu rumah aku. Alhamdulillah sampai pon. Patutnya smpai dr minggu lepas lg tp sbbkan die panggil2 takde org agaknya, akhirnya td aku telah menyeru adik aku utk tanyakan parcel aku kat pos laju. Dan adik aku balik dgn sebungkus kotak di tangan. Apa lagi kte pon menjerit kegirangan. Hehe

Bentuk rupa parcel sblom aku membuka dgn gelojohnya. Haha Comel je ade sticker dr Schonshop :)


Jeng jeng jeng.. Jakun taw sblom pegang n keluarkan pon nak snap gambau. Hee


Daaaannnnn... Dgn segala perasaan neves dan eksaitednya aku pon telah meng'unwrap'kan perfume2 baru aku ni.


Cantik tak cantik tak botol die?? :D

Eyy seronok bukan kepalang taw. Aku buka yg Dior Addict 2 ni dulu. Punyalah gelojoh terlupa nak siasat mcm mana nak function the spray kan. Nasib baik tak jahanam penutup die aku kejakan. Hahaha Padahal terpampang die tulis instruction kat kotak bagian atas tu cmne nak guna spray tu. Adoi buat malu company je aku ni. Hihi

And........of krossss lah spray laju2 kat tangan, kat udara sket, dan kat kat baju. Huhui first time aku bau perfume Dior addict 2 ni, first impression aku adalah bau die very lembut. Tetiba rasa feminin sket. Wangi, lembut, not too powdery, tiada bau2 sabun cuci toilet maupun sabun mndi atau cuci baju. Memang bau perfume mcm kte test2 kat mall tu. Aku ni mmg rajin test2 perfume kat mall tapi amatlah jarang membeli disebabkan blom berkemampuan nak beli perfume beratus-ratus hinggit tu.

Perfume kedua adalah Britney Spears midnight fantasy. Sbnanye nak beli yg satu lagi yg botol kaler pink n purple tu but aku rs nak cuba yg ni. So here it is! Yg ni lebih ke.....fresh n mcm chic-scent (aku cipta istilah ni menurut firasat aku taw haha) sket nak compare ngn Dior addict 2 tadi. Kalau Dior addict 2 tadi bau die lebih buat kita rasa elegant n dewasa. Kalau Midnight Fantasy ni lebih young gitu. Sedikit lebih strong and sweet dari Dior Addict 2, but I still like it! Die punya strong tu tak menyakitkan hidung pon. Just nice.

Sblom ni favourite perfume aku was Mandarina Duck in cute pink yg hilang kat umah sewa kat Jakarta hari tu. Sebelum purchase perfume ngn Schonshop mmg aku ade ty dlu psl Mandarina Duck but diorg takde perfume tu. Takpelah, marilah kte mencuba bertukar selera. Haa dah selamat dua bijik perfume baru aku beli. Alhamdulillah...puas hati aku.

Ni Mandarina Duck kegemaranku~

Oke, berkenaan dgn harga... Setau aku the price for each bottle always between 50-60 ringgit only! Haa Mau x menggelupur aku tau harga murah mcm ni kan? Mestilah murahhh... Kalau kat butik harga beratus2 cecah 1000 ringgit kot.. N die gred AAA-Dubai kalau x silap. Memang lah bkn original, but darling...the quality is suprisingly good! So why notttt??!! 

Dan... Schonshop baik hati sbb diorg suka buat promo. Kalau takde promo pun, beli lebih dari 2 botol dpt diskaun. Mcm waktu aku beli perfume hr tu, patutnya 2 botol RM100, n sister tu kata bayar RM90 sahaja. Gembiranya iols.. Thank sis, u mmg best. Hehe Mcm sekarang ni Schonshop tgh promo buy 2 RM80, buy 3 for RM110, buy 4 for RM 140 only kalo x silap. Urut dada je aku tahan nafsu nak beli perfume lagi. Dah la tgh byk new products sekarang ni. Takpe...for sure I mesti beli perfume kat Schonshop lagi after this. Thank you, Schonshop ^^

The packaging....the bottle...and most important thing the product itself mmg similar with the original ones. Aku baru dapat parcel hr ni n aku blom bole bt review about how long the perfume last before you need to respray it n blablabla long term punya pemakaian kan. Tapi utk masa sekarang ni, they are good. 

Untuk yg tgh mencari perfume utk hantaran ke...utk diri sendiri maupun any special occasion, bole lah jenguk Schonshop ni. TEKAN SINI UNTUK KE INSTA SCHONSHOP
Che ta ngn Irine pon customer diorg jugak taw. Aku memula tau psl Schonshop drpd insta Irine Nadia. Kebetulan mmg nak cari perfume. Apa lagi kan.. ;)

Smpi cni dlu review kali ni. Thanks for reading. Byeeee

3 comments:

Azie Rashid said...

azie suka twilight sarah jessica parker

Kak Long said...

hehe wangi tak wangi tak? nti nak try bau jugak la.. :D

.::: Princess MOMOY :::. said...

ohoh ...midnight yg bau frutity sakit hidung kepala bagi momoy
hihi... tapi tak dinafikan ramai ompuan suka perfume tu

ni review dari momoy pasal perfume ni. jemput baca dear

http://momoy-blogirl.blogspot.com/2013/07/midnight-fantasy-untuk-si-penggoda.html