Wednesday, March 19, 2014

Mylea Skincare Review

Hai korang.. Buat pe tuu?? Ckckckckck

Setelah lama memendam hasrat utk menaip ttg satu produk ni, akhirnya hari ni aku gagahkan jugak utk bukak cerita.

Kalau ade org2 yg kenal aku atau pnah terbaca cerita2 lama aku kat dlm ni rsnya korang tau how much I struggled with acne. Sekarang ni pon sbnanye cik2 jerawat masih rajin nak menyinggah atas muka aku. Kadang2 die tumbuh, kadang2 tak.. Ikut suka hati mak apak die pulak. Huh

Waktu mula2 balik mesia hujung tahun lepas kan, tetiba cam pakai ape kat muka sume rs tak kena je. Pimples naik.. Tersentuh sakit pulak tu. Gggrrrrrr..... Geram je. Memula ingat cam nak biarkan jek. Agaknya lama2 die hilang lah sendiri kan. Tapi eh apesal cam mengada2 pulak makin tambah2 jerawat ni. Tak boleh jadi ni. Dah lah aku tgh ade issue dgn masalah kulit yg lain (eczema), nak hadap masalah acne lagi. Amboih tak bagi can die nih.

So, zaaaassss.. Mari kita tukar produk!

Kebetulan plak aku terperasan kat fesbuk x-schoolmate aku ade post pasal Mylea skincare. Biasanya aku skrol2 gitu jek.. Tapi sbbkn waktu tu Mylea tgh promo murah seploh ringgit drpd harga biasa, so jadi cam "emmm oke ke ek produk ni oke ke ek?". Bila dah tertanya2 tu tros la carik n usha testimoni sume kan.. Disebabkan byk testimoni yg positif psl Mylea ni akhirnya aku bt keputusan utk give it a try.


Bes jugak sbb aku beli COD je.. Sbb x-schoolmate aku tu duduk dekat ngn umah aku so x payah nak pos2. Hehe 

Oke harga normal full set RM85, tp x sure kalo harga boleh berubah. Since aku beli waktu promo maka dpt harga RM75. But that promo price is no longer available. 1 set anda akan dpt toner, krim siang, krim malam, dan milky soap. Gamba atas tu set aku punya. Suka sbb die bg dlm kantung pink. Cam comel pastu bole guna kalo nak travel. :D

Aku x ingat la brape lama aku dah guna Mylea, but now aku dah pakai sabun die yg kedua buku. Memula mmg aku guna full set, tp unfortunately die py krim siang n krim malam die cam x brape nak suai ngn kulit aku.. Tak tau lah aku yg x sabau ke or cmne ke tp pokoknya aku stop la. Skarang aku just masih pakai sabun cuci muka die. Maka sori sbb aku x dpt nak review ttg krim2 die dlm entri ni, but anda2 sume bole tengok testimonial pengguna2 lain kat insta founder Mylea Skincare kat LINK NI...

Kenapa sabun Mylea bes?

Oke ni mcm biaselah ye awk2 sume, kulit kita masing2 x sama taw. Ni apa yg iols rs ade perubahan pd kulit iols. Wink wink

1. Bila aku cuci muka pki sabun ni, aku rs sabun ni jenis lembut je.. Aku tau sbb aku dah pnah rs sabun yg bt muka rs perit n keras n tegang n kesat semacam.
2. Antara bnda penting yg aku take note kalau nk tau sabun tu sesuai ke tak adalah die x bt kulit2 aku iritasi/merah/meradang. And Mylea soap is that kind of product. So I got my second point here.
3. Takde tumbuh bintik2 kecik yg nak kate jerawat bukan, nak kata bkn jerawat tp mcm jerawat. Yeayyy
4. Aku perasan whiteheads kat hidung mcm berkurang. Mcm aneh la jugak. Sbb biasanya produk yg mampu bg efek cmni adalah yg deep pore cleanser ataupun scrubs which kita x boleh guna too often coz nti kulit kita kering. Padahal sabun Mylea ni sah2 sabun yg licin bila pegang pon bole terlepas jatuh kat lantai (aku la tu pgg tak btol..haha). Aku masih heran knapa whiteheads aku berkurang tapi rs bes dlm waktu yg sama. Whatever~
5. Bau die wangi uols.. Tak caya cuba beli. Teheheh

Aku personally kenal Mylea through fesbuk kak Tiqa ni, x-schoolmate dulu. Thanks kk tiqa. :)


Disebabkan sabun aku dh habis, maka aku tlh mengoder 2 buku tros bt stok sndiri. Bole pakai lama sket. Ingatkan tak bole beli satu2, rupanya boleh. Sebuku harga RM15.

Haa siap pon entri aku. Nasib baik ade pencetus td nak buat entri ni. Kalau tak, msti tertunda lagi. Ish teruknya..ape nak jadi nii

Ok sume, utk maklumat lanjut bole klik link yg sblom2 ni. Kat cni aku cite pengalaman aku jek, kalau nk tau cite org2 lain jugak, bole g kat insta founder Mylea sndiri oke bebi??

Thanks for reading

Anyeoongggg....~

5 comments:

Azie Rashid said...

azie pun dah tuka skincare and tak suka krim siang krim malam. sabun je best. asal laa sama kitew. skrg tgh cari krim siang yg sesuai -_-"

Kak Long said...

hehe azieee sama laaa kitaa. sob3 last2 tqa bantai je beli fair n lovely. tu pon x rutin pon pakai. malas. hehehe

EngkuDel said...

kalau nak produk mylea leh contc del : 011-19446371(whatsapp/wechat) :) harga diberikan termasuk kotak, hadiah dan pos .

EngkuDel said...

kalau berminat dgn produk mylea skincare blh contc dgn del : 011-19446371 (whatsapp/wechat) harga yg diberikan termasuk kotak,free mask dan free pos :) fb : Engku Del Al-Idrus

Kak Long said...

@engku del; emmm menarik jugak.. hehe oke noted sis :)