Thursday, May 14, 2015

Fangirling is so weird

Aku tak pernah amek inisiatif utk buat survey kat belog ni utk find out majority readers kat sini umoq brape, gender apa, bla bla bla. Nanti kang hasil survey bole divide jadi 50-50 je karang facepalm sendirik. HAHAH

Tapi aku ada la tengok blogger2 lain buat survey kat belog diorang. Cam best jugak tapi takpe lah.

Aku tak tau la korang, tapi aku daripada zaman skolah mmg dah ada penyakit ni.

Penyakit "fangirling".

Teringat masa lower form, zaman2 hiphop baru nak naik kat Malaysia, aku minat gila kat Ruffedge ngan VE. Zaman tu zaman walkman. MP3 apa sume blom wujud lagi. So kerja aku mengumpul kaset album artis2 yg aku minat. Aku rasa mostly album Ruffedge aku mmg ada kot. Diorang punya compilation album yang feat VE pon aku ada. Muahaha

Aku dulu budak KAA. Budak kelas pompuan and blaja bahasa Arab. Tak nahan kau hapal lagu rap Tipah Tertipu waktu tu. Orang duk mengapal pelajaran aku duk beratib lagu Ruffedge.

Kalau ingat2 balik memang lawak je rasa.

Punya la minat dulu kat Ruffedge siap simpan gambar diorang dalam purse. Hah dapat kat tuan haji, amek kau die renyuk-renyukkan campak kat lantai. Punya tacing perasaan aku waktu tu. Tu lah yg aku pon gi eksyen kat ayah gambau Ruffedge lam purse aku wakpe. Mintak sangat...hah mendapat lah. Padan muka aku.

Masa diorang muda ni. Awal2 tahun 2000-an ni aku rasa. Ni cover album diorang, time ni ada Mode. Lepas tu Mode keluar ganti ngan ape ke nama brader tu lupa pulak.

Bila besar sket, aku duk menggila lagu omputeh.

Zaman stadi dulu aku sempat minat kat One Direction kejap. Time tu diorang baru2 jugak keluar X-Factor. Dua tiga jugak album diorang aku kumpul. Lepas tu makin lama diorang makin femes. Femes yang tak terkawal dah. Aku pon jadi tak minat sangat mcm memula diorang nak up dulu. Tapi now still layan gak lagu diorang. Lagu baru diorang yg Night Changes tu best gak. Sesuai nak bawak berkaraoke pasal tak susah nak nyanyi. Boleh?

Bila dah menua niha, beralih arah kat K-pop pulak. Apa cerrrr??

Tu la sebab aku cakap fangirling is weird. Dia macam bole create satu dunia tersendiri yang hanya org yg ada the same disease je yg bole paham.

Sebab apa, aku dulu punya la menyampah tengok adik pompuan aku layan korea. Siang malam korea, tak muak ke kan?

Tapi skang aku pulak yg follow kpop music charts. Kemain kauu..

Ada banyak sebab sbnanye aku suka korea skang. Muzik diorang best, culture diorang menarik, bahasa diorang menarik, negara diorang cantik n bersih, pastu the way diorang promote their country through TV programs mmg berkesan. Bukan nak cakap la, tapi TV programs kat Korea sangat dipenuhi dgn knowledge sbnanye. Entertainment mmg entertainment purposes, tapi di sebalik tu ada je bnda2 yg kita bole take it as knowledge. Personally aku rasa rancangan TV kat Malaysia ni still ada kekurangan dari segi tu. I know Malaysian TV programs will progress but yeah, just saying tho.

Amboi cek kak berucap kalah Tin Semah. Ohok ohokkk

=P

And aku nak tunjuk video ni.




P/s: Subtitle takde, agak-agak je ah diorang cakap apa. LULS

Aku ingat orang biasa je ada tebiat mcm ni kat karaoke. Retis pon have fun at karaoke place this way rupanya. Dah macam kena masuk hantu je.

Siapa pernah nyanyi lagu Awie "Di penjara Janji" kat karaoke?

There's no other way except to sing it just like Doojoon did in the video. Bila aku tengok video ni mesti aku teringat kat geng2 karok aku. HAHA

Bila weh nak karok camni lagi?

Rindu ah.

No comments: