Thursday, June 23, 2016

Face Shop Lagi

Assalamualaikum dan salam Ramadhan...

Lagi 2 minggu oih nak raya tapi aku blom isi borang cuti raya ni pa dia. Tapi dah siap2 bagitau manager n staff kat spa aku nak cuti brape hari. Diorg dah nak buat jadual shift next month dah pon. Esok la inshaAllah aku isi borang pastu gi cari lady boss mintak sign. Kasi baca2 sket supaya borang dpt sign. Nyahahahaaaa

Hari ni off day. Ingatkan petang tadi kuar nak beli shampoo ngan refill sabun mandi je. Pa dia jalan2 depan kedai korea segala Etude Nature Republic Face Shop last2 termasuk jugak kat Face Shop. Memula jejak masuk Elianto. Sikit lagi nak terbeli loose powder baq hang. Nasib baik bole kawal lagi diri sendiri waktu tu.

Sekali jalan pulak depan Face Shop baca2 papan tanda promo utk member tu aih sedar2 aku dah ada dlm kedai. Wah eloookkk je tangan aku raba-raba segala mascara lah powder ape sume. After several minutes.......

 Oh lord forgive me.. Tsk tsk tsk

Oke la kira bole la nak maapkan sket sbb sbnanye Face Shop mmg tgh promo pon. Untuk RM100 ke atas ada additional discount 10% (members only). Alang2 aku dah terada membership, err... HAHA

So pendek cerita, aku beli ini semua :)


Sbnanye real intention aku probably.... mascara.  Aku nak lecutkan mascara yg dah x berfungsi tu, yg dah keraih kejung tu sume,


Ini make up base kaler hijau. Ye, hijau.

Ala korang msti pnah dengar color corrector kan? Ada warna kulit, pink, ngan hijau, ngan ape ntah lagi. Setiap warna tu ada function tersendiri. Hijau ni sbnanye utk tutup redness/hyperpigmentation ke, or pimple2 lah senang cite. Tapi kalau buat cara profesional dia, apply color concealer tu hanya dekat part yg tertentu sahaja, Tapi dapat kat aku, seluruh wajah la nanti jawabnya aku guna base ni. Ahaha silap2 muka aku nampak cam kacang hijau.

Tapi aku da try td air cotton makeup base ni. Fuiyoo water resistant, n die buat kulit nampak smooth n kalo lps apply foundation mesti boommm kebaboo die punya efek flawless. Oke la tak nyesal beli.

Rice Water Bright Cleansing Water.

Dah rambang mata kat kedai td terus terlupa yg aku ada lagi 2 pack cleansing wipes blom buka lagi. Tapi aku dah rasmikan td cleansing water ni dan terus jatuh cinta. I literally drenched the cotton pads tadi ya rabbi membazirnya rasa.. Sebab aku ingatkan kena pump banyak sket pasal die water. Significant gila volume yg dah berkurang just after a single use tadi wuwuwuuu

Tapi aku fikir2 kan, may be aku akan beralih kpd cleansing water pulak lps ni bila wipes aku pon dah habis. Best rupanya guna cleansing water ni.


Seed Cure Mascara.

Yg ni aku mmg nak beli lah. Skarang aku slalu pakai Simply Siti punya Argan Mascara, yg Seed Cure ni texture die lebih kurang ngan yg argan tu. Pendapat aku lah. Die mcm ssh nak beku. Mungkin clumpy sket la bila apply tapi entah, aku suka. Sebab die mcm create extra lashes lepas tu lashes nampak panjang lepas guna (refers to the argan one la bukan yg Face Shop ni). Emm kalau x bole bayang kan, korang pegi la nengok sendiri kat Face Shop berdekatan. Hehe

 Omaii blusher ni sangat pigmented and glittery uols.

Selama ni aku mmg impikan pipi yg nampak glittery tapi aku blom pnah lagi terjumpa blusher yg ada glitter camni. Mungkin ada tapi aku x perasan. Tadi try je selet tester kat tangan tros teruja nak beli. Dia ada few other shades tapi yg ni je yg glittery, yg lain tu matte. And yg aku beli ni tinggal last one or last two units so maknanya mmg laku le kan.

So after discount yg 10% tu, total bil aku hanya RM92.20 je. Muahaha Walaupun entri ni bukan sponsored, tp thank you la jugak Face Shop sbb aku rasa worth it la jugak apa yg aku dapat dgn harga lepas discount ni. Yelah, ko ingat barang diorang murah2 ke? Silap-silap boleh parkinson tangan nak membayornya taw.

Dah, lepas ni kena puasa shopping. Especially skincare and cosmetics.

P/s: Padahal nak tetiap hari usha promo deal kat website Hermo. Aduih

4 comments:

Qhaifa Nur said...

Lamanya tak shopping utk skincare ni...
Time2 mcm gini offer sana sini kan...

Kak Long said...

tu la kak.. dah la offer serentak sana sini. urut dada je kalau jalan kat mall hehee

Azie Rashid said...

Tqa letok la harga each items sekali hehehe..ada satu ig tu kn azie suka baca sbb dia suka review dan bg tips skincare dan makeup..tqa buat la buat la...hehe..ig dia illiyaridzuan

Kak Long said...

hihi hello azie sooooo lama xnampak azie update blog windu nak baca blog azie :)


inshaAllah later akan di improve entry2 seterusnya. tqa suka asyalie yg buat video tutorial mekap kat utube tu. punya cantekkk . nti tqa usha iliyaridzuan pulak