Monday, August 1, 2016

Tried and Tested #2

5 in 1 Beauty Care Massager (made in China)

Kali ni aku nak review beauty tools yg tak lama sebelum ni pernah hot kat market. Boleh nampak macam2 brand pon keluarkan tools yg mcm ni. Dari yg murah sampai la yg beratus-ratus, yg satu set nak dekat seribu pon ada.

Yaitu benda alah ni


Disebabkan aku penasaran sgt nak tahu camne rasanya guna cleanser tools ni, mula lah aku menggodek Lazada.. Sekali jumpa lah yg niha which takde brand specific dan buatan dari China, siap ada tulis "as seen on TV" lagi kat kotak die. Haha

Murah je. 

Price: RM 16.20

Dapat la satu kotak camni ha


Benda ni guna bateri AA. Dua bijik.

Tak dapat bateri percuma ya. Kena beli sndiri. Nasib baik aku beli AA. Terlupa nak tengok bateri pesen apa die pakai. Sampai kedai tercengang kejap. Baru betul.

Dia ada 5 kepala:

- Crude polish accesory to rip the tough skin and cutin off.
- Latex soft sponge for eye, cheek massaging.
- Make up sponge.
- Rolling massager (which sbnanye bagus jugak kalau rajin buat tapi yg ni kepala die x compatible dgn tools ni, so bad)
- Soft brush (cleansing brush).

So basically kita boleh tukar2 kepala tools ni utk buang kulit mati kat bahagian kulit yg keras mcm tumit ke.. (guna yg mcm batu tu), boleh guna as beauty blender (aku blom try), boleh guna utk facial massage (guna roller yg tak compatible ngn tools yg aku dpt ni hahaha). Maknanya benda ni kira multi-purpose lah . Tapi mungkin sbb aku beli yg cikai je, maka hasil die pon tak begitu WOW.

Yg latex sponge tu aku taktau la sbnanye die utk apa haha. Sbb bila aku pgg texture die mcm tak sesuai je utk massage. Aku rs mcm instead of massaging, die akan absorb too much product (tak kisah la ko pakai serum ke, emulsion ke, essence ke or apa2 treatment product lah).

Yg ala2 pumice stone utk kikis kulit mati tu pon mcm aku ragu-ragu je ke-efektifan die. Ada la aku acah-acah buat kat tumit, tapi.....naahh. Better beli pumice stone sebenar atau pun other tools yg mmg utk kikis kulit mati.

Make-up sponge tu pulak.... Hurmmm Pendek cite, beauty blender is waaaaaaay better, I would say.

Main intention aku sbnanye mmg nak try cleansing tools je tapi beli ni dapat plak 4 kepala ekstra. Layan laa...


Die ada button off, low and high. Gerakan die secara berputar. Utk guna kat muka, mmg aku rs guna yg low la sesuai. Yg low pon personally aku rs agak intense jugak. Mungkin diorg patut low kan lagi sket lepas ni. Haha

Berus utk cleansing die rupa macam ni

Close- up.

Honestly, aku rasa texture brush die macam.....berus gigi. Aku rs korang pon boleh nampak kot. Kan?

Tapi nak expect cmne lagi kan? Namblas hengget je u.. Layak yg camni lah ha. Kalo byk duit bole la try yg beratus tengok perbezaan brush die, sure jauh beza quality dgn yg ni.

Tapiiii... Sebenarnya aku impressed jugak lah sket dgn bnda alah ni.

First time aku guna, siang tu aku mekap. And aku remove mekap mcm biasa, dan sebelum aku guna benda ni aku dah cuci muka sekali dgn gel cleanser. Sekali bila aku guna brush ni... Omg!! Dekat brush tu still ada foundation like WHAAATT?? Seriously masih ada product yg tinggal kat kulit ke walaupun dah remove ngan make-up remover, dah cleanse bagai.. Oh noooo aku tak bole brain mcm mana ianya berlaku.. Sobs. Rupanya selama ini walaupun dah remove make-up, masih ada product yg tertinggal atas muka. Dan lepas tu aku tidur. Hah elok lah tu. Hmmmphh

Mekap yg tertinggal, atau apa2 lah dirt yg tertinggal atas muka kita tu lah yg menjadi faktor kpd acne, blackheads/whiteheads, premature wrinkles, dull skin, dan segala masalah kulit lain. Mana tak nya, pakai la skin care banyak2 pon, mcm mana kulit kita nak btol2 absorb the goodness from the products kalau ada "halangan" atas kulit kita tu uols. Hal ini tak patut dibiarkan berlaku.

Jadi, review aku mengenai cleanser tool ni; die sangat membantu kita mencuci dan menghilangkan kotoran/make-up atas muka, cuma I wish it has better, softer, and smoother brush which aku rasa aku kena invest more money to get a really good cleanser tool (kalau aku nak la). Lagi satu, if only it has better brush it probably won't cause any irritation to sensitive skin like mine. Disebabkan kulit aku sensitif, my skin mcm merah2 lepas guna ni pastu rs sting sket. Setiap kali aku guna ni, aku mesti kena sapu aloe gel utk soothing kan die. The next morning, redness tu reda. Tu je lah. 

My advice is, if you really wanna cleanse your skin well and massage your face while doing mini facial at home, you should consider getting beauty care tools like this, BUT, not the cheap ones like the one I bought. Beli yg brand bagus2 terus. I'm sure you won't regret it.  I've seen reviews by those who'd been practising facial massage and it helped to lift and firm their skin into a nicer facial feature (V-shape). Jadi, kesimpulannya benda ni ada bagus die jugak sbnanye. Antara rajin atau tak je. Haha

Aite. Till next entry. 

Thanks for reading.

Anyeong..

No comments: