Thursday, September 1, 2016

Entri Sembang-sembang

Hai! Assalamualaikum

Pepetang yg hujan renyai2 ni, sambil dengau lagu Cherry Blossom by Busker-busker yg evergreen die punya sweet-sweet ni, aku takde mood nak update entri serius. Nak sembang-sembang je.

Walaupun begitu, aku still ada mood nak cuci berus-berus mekap aku yg ntah le bila last aku cuci. Haha

How I wash my make up brushes:

- Basahkan brush dengan air.
- Gosok-gosok bulu brush dengan shampoo. Jgn guna sabun cuci pinggan ye. Kematu lah berus ko nanti.
- Korang bole guna senduk nasi plastik sebagai papan sental ye. Aku blaja kat utube. Gonyoh2 berus tu kat kepala senduk nasi yg bertekstur tu. Nanti bersih le dia.
- Bilas sampai hilang sabun tu.
- Keringkan betul2. Kalau rajin, blow dry lah. Aku malas.
- Pastu simpan balik berus ya. Jgn buang pulak.

Penting ya keringkan berus. Nak-nak kalau kita basuh make up sponge/ beauty blender. Kalau tak, kuman membiak kat situ. Silap2 berkulat la sponge kau. Huhu

Sebenarnya aku ada mission ni.

Mission nak tukar henpon. Sbb masalah rare camera henpon HTC aku skang ni. Aku ada usha few brands.

1. XIAOMI REDMI NOTE 3 PRO


2. XIAOMI REDMI 3 PRO


3. HUAWEI P9
4. OPPO F1 PLUS SELFIE EXPERT

Tak aci kan? Mentang-mentang Kak Nora Danish jadi duta Oppo selfie ni, nak jugak terselit dlm wishlist aku. Ceh.

Jangan pelik ya kenapa Iphone tak termasuk dlm options aku. I'm different. Aku tak suka bnda yg terlalu mainstream. Aku suka lain drpd lain. Now kan sana sini org pakai Iphone. Cuba tetiba aku pakai Xiaomi. Bukan ke satu kelainan tu? Hehe

That's probably why I chose HTC sebelum ni. :)

Ada cadangan tak which one I should go for? Aku tengok review psl semua henpon2 kat atas ni sume best2 belaka. Berubah-ubah hati aku nak yg mana satu.

Oke ni je sembang petang nya.

Anyeong~

No comments: