Saturday, May 30, 2020

PKPB sampai bila agaknya eh

Ada messages kat grup kerja aku. Alahai x berminatnya nak join the conversation skarang 😂. Bagus juga blog ni tak ada siapa tahu, boleh aku meluahkan isi hati dgn bebas. Hahah

Ni esok dah masuk June. Company aku masa puasa hr tu target nak start beroperasi bulan June ni. Cuma tak pasti bila selagi tak bole rentas negeri kan. Cumanya td aku tengok berita dia dh tarik rentas negeri. Dah boleh rentas negeri atas alasan kecemasan. Termasuk alasan kerja lah tu. Kenapa cuma eh? Hahaha Dah melangok duduk rumah berbulan2 ni kau rasa tak berat pungkoq nak keja balik?

Hadoi.. Nilah kelemahan iols. I'm very good at wasting time you know. Berbulan2 melangok pon aku ada je benda nak buat. Walaupun aku dah nak 3 bulan xkeluar rumah langsung oke. 

Lepas Sky Castle hr tu, aku dah habiskan 1 lagi drama. Tajuk dia Beauty Inside. Drpd 10 bintang, kak long bagi 6 or 7 may be. Ni cerita light2 je. Plot dia agak meleret bagi aku. Ada part yg mcm predictable sgt dan bosan. May be sbb aku dh biasa tengok cerita yg heavy dan banyak berfikir kot. Haha

Cuma, heroin dia mmg lawa lah. Like, effortlessly pretty. Lawa dia level2 SNSD. Bila aku Google bio Seo Hyun Jin tu, baru aku tau dia former idol kat SM. No wonder lah ada aura2 idol sikit kat situ. Dah la lawa, berlakon pon oke, xnampak kaku. Hero dia pula yg mcm kaku sikit aku rasa. 

Pasal update weight loss mission aku, harap maaf. Nampaknya aku agak binge eating bila dah tak puasa ni. Haha Tapi esok hari ke 4 dah aku puasa ganti. This time puasa ganti awal, bulan syawal dah start. Kalau ada rezeki, dpt lah pahala posa 6 sekali, amiin..

Hr tu berat aku betul dah loss 5 kg. Tapi semlm aku timbang mcm naik 1-2 kg camtu. Satu, sbb aku binge eating. Byk mkn snack merepek, benda2 manis. Haih. Dua, macam biasa lah masalah pencernaan yg sedikit slow. Aku amek juga clenx tea kadang2. Tak tiap hari lah, aku minum setiap 3 atau 4 hari camtu kot. Sebelum ni ada fibre juice omak aku punya, tu pun dh habis aku minum. Ni aku duk perabih clenx tea dia pula. Anak jenis apakah ini? 😆 Tiga, aku rs ada sedikit overeating juga di situ, hence my bloated body these days. Aku rasa aku troma nak timbang dah. Aku habiskan ganti posa dulu lah.

Oh. Empat, aku da mula malas workout. Bercintanya nak start balik ya ampun. Tapi 3 hari lepas aku cuba kumpul motivation balik utk start workout balik. Bole lah.. Slow2 find my pace. Baru aku faham org yg ada six packs pon bole jd one pack aka boroi kalau dah x workout rupanya 🤭

Buat masa ni aku try buat squats ngn crunches sblom tido (sbb guilty byk mkn snacks malam2), cardio aku buat petang.. Tapi ni baru start balik few days.. Tak tau motivasi ni berkekalan ke tidak. Harapnya istiqomah la. 

Oke uols. Sekian melaporkan utk diri sendiri. Bai! 

No comments: