Wednesday, November 24, 2010

Saye budak baru blaja

Assalamualaikum...

Sori, sememangnya tajuk xde kaitan ngan entri pon. Haha aku mmg suke bnda2 yg "x nyambung" ni.. Ataupon org meleis bilang "x berkaitan". "x nyambung" = "x berkaitan".
Tapi bukan tu yg aku nak cite kat cni.. Ish33.

Aku ekceli dah 3rd year dah pon kat u aku ni. U aku ni name pendek die UKRIDA, name panjang die Universitas Kristen Krida Wacana. Kalau aku sebut je name u ni, madang je org dok ty, "pehal name u ko ade kristen2 plak?".. Aaaa.. Jd jawapannya ekceli aku x la brape nak tau sgt psl aku dtg blaja je, xde plak join meeting ke blaja sejarah terbentuknye UKRIDA ke sume an.. Cumenye slalu aku just jawab.."emm..samelah kalo org2 yg skola kat skola2 yg bangunan die tu sbnanye dulu gereja/kuil/ what so ever yg sewaktu dgnnye lah an".. Pasal lecturers kat u aku rmi je muslim, students pon rmi muslim.. Bukanlah kalo msok u yg name die ade perkataan kristen ataupon mcm yg aku bg cth td skola yg bgnn die dulu tmpt ibadah agama lain tu, mknenye kte msok agame die ke ape.. Lagipon tu kan tmpt blaja.. Org dr pelbagai tmpt dtg nak blaja, pihak u aku pon ade ckp ms Gamaliel (orientasi) dulu yg UKRIDA akn menerima baik mane2 pihak yg nak bekerjasama dgn diorg, baik yg nak menuntut ilmu ataupon nak turut menyumbang tenaga kerja kat UKRIDA ni..

Tapi kan..mmg bkn tu jugak inti aku nak mencece dlm entri ni. Sbnanye aku berniat nak meroyan sbb tensyen dgn sistem xm skang ni. Kalo dulu kami xm tiap2 subjek utk tiap2 blok, tapi skang kami hanya xm 2 kali utk tiap blok. Soalan adelah berdasarkan cases in which we have to master all the subjects so that we can solve every case that has been given, from the diagnosis, what tests should be done in order to diagnose, treatments, until the preventative measures to be considered. Bagus je blaja care mcm ni.. May be kami tekejut2 lagi kowt sbbnye sblom ni blaja ikut subjek..satu satu..hehe

Erm..dah la blok 19 hr2 result pon xkua..tetibe doc kate, sume org kene amek HER integrasi blok 19, means ktorg sume kene resit paper.. Nanti die akn amek markah tertinggi. Hahaha..terbaik punye jemaah resit paper..macam2...

Kate HER pkol 7.30 pagi, so berbondong2 la dak2 08 kat tingkat 7 tu.. Tgh stress bgi nak rak ni selak2 balik modul sume.. Tibe2 ade announcement cakap, "kepada mahasiswa angkatan 2008 yg akn mengikuti HER integrasi blok 19, ujian diundur jam 1300 siang". Umang aiiii.. Kalo undur jam 10 pagi ke bole la paham an..ini pkol 1 tgh kowt. Kitorang punye haruk-pikuk time tu toksah kate lah kan..hahaha.. Tapi layan je ar.. At least dak2 yg xtdo mlm tu bolelah take a nap ms tu.. :p

Mase lepak2 kat tingkat 7 tu tunggu xm sambil2 bace buku n borak2 tu.. Maka terhasillah gamba berikut:


Ahaaaa..tu bukan u aku..Tu u sebelah u aku..wakakakaaa.. Nampak tak ade itik2 tgh main sep2 kat dlm tasik tu? Haihh siap ade tasik bagaiii.. Kalaulah u aku ade jugak mcm tu, besnye ponteng kuliah pas2 pg stado (study2 n tido2) kat tepi2 tu. Eh.


Tu kawasan letak kereta bagian belakang UKRIDA.. Yg atap putih tu kalo xsilap aku bgnn skill lab.. (bole eh kalo xsilap? kalo silap? losernye u snirik xtau) Hurrmm..padat tak Jakarta?? Aku tgk pon rs cam xpcaye aku duduk kat tgh2 bandar yg padat mcm tu..

Akhir kate, aku nak bg korg layan lagu kat bwh ni, Lions Tigers and Bears by Jazmine Sullivan.. Kalo xmo xpe.. p main jauh2. :P



No comments: