Friday, November 26, 2010

Sepatutnya sy dah tdo sbb esok nak pg pasar

Salam...

Bole eh tajuk panjang2 camtu? Ini kalo buat tinjauan pustaka time sem 1 dulu ni tang tajuk je dah kene tolak markah ni. Hehe..

Aku ade 1 crite yg aku rs aku nak taip kat cni sbbnye, aku berhajat xnak lupe crite ni walaupon bole je aku lupa kowt... Ahaha.. whatever lah tp pokoknya aku nak cite la jgk kan.. Erm..td time tgh tggu bapak dorongan kat simpang yg dekat2 dgn pecel Tomang (sape duk Tanjung Duren die tau ar nih) ade la sorg bapak ni.. Dia dah tua.. Memula aku tgk die jln dlm gelap tu aku igtkan die pki tongkat.. Bile dah dekat, rupe2nye die pki payung buat tongkat.. hehe Tapi x penting sgt lah kan, tp aku nak btau jugak. Lepas tu die jln..jln.. dekat tepi jln tu pas2 die stop, n pusing2 mcm nak ty someone psl something.. Kebetulan ade sorg akak ni dtg kat situ.. Pas2 akak ni la yg pg kat bapak tua tu ckp ape ntah agknye.. Tapi aku dgr die suh pg depan sane tu dekat tomang kowt sbb sape ntah (may be bapak tua tu cr someone) tu ade kat situ.. Tak lame lps 2 akak tu pon blah.. Tinggal lah bapak tua tu, aku, ngan bapak goreng nasi.. Lps 2 bapak gorengan hulur la krusi kat bapak tua tu supaya die duduk, kalo x pnat tggu sbb menurut bapak gorengan, org yg die (bapak tua) cari tu sat2 ag akn pg kat tmpt ktorg tu smule...

Aku pon perhati la gerakan perlahan bapak tua tu.. Time die nak duduk tu..sgt la slow..n bapak goreng nasi cpt2 tlg dekatkan kerusi bia bapak tua tu duduk btol2 ats krusi tu n tak jatuh.. Tetibe aku jadi sebak... Sbb aku teringat kat ayah aku.. Org yg jaga kite, org yg sentiase berusaha nak memenuhi keperluan kite mase kte kecik2..bahkan sampai lah sekarang..tapi kalau die dah tua n xberdaye lagi mcm keadaan bapak tua yg aku jmpe kat tepi jln tu..mampukah aku pulak selalu bersedia membantu die..jage die mcm die jage aku.. Mampu ke aku??? Ataupon aku dok sebok dgn kehidupan aku sendiri? Mungkin sekarang aku terfikir bnda ni. Tapi mcm mn bile mase tu tibe? Adakah aku akn same? Sume persoalan tu bermain2 je dlm pale otak aku time tu.. Tetibe rs sebak.. Tapi xjadi nangis sbb tetibe ade 2 org mak cik tua dtg kat bapak tua tu.. xkan aku nak mengongoi2 nangis kan? Hehe

Dan2 aku teringat iklan time raye tu yg die pg bawak bapak die g shopping baju raya.. Pas2 time bapak die try baju tu lame sgt dlm fitting room.. Bile die tgk, rupenye bapak die ade tremor kowt, tgn terketar2 n susah nak pasang butang baju.. :( Owhhhh..sgt menyentuh hati dan perasaan gua okehhh.. Korg p la cr sendiri kat u tube ade, mls pulak nak cr skang.. heee

Sayang ayah sangat2...

Ok. Aku nak tdo. Babai~


No comments: