Wednesday, September 13, 2017

Penakut

Masa aku kecik2 dulu, aku ada masalah penakut yg agak serius la jugak. Asal gelap je, asal aku sengsorang kang adaaa je rasa x kena. Pastu gelabah sendiri terpusing-pusing sbb takut ada apa2 duk sekali ke ngan aku. Rasa mcm ada something padahal aku sengsorang.

Masa aku form 1 aku da start duk skola asrama. Lagi la membiak sifat penakut tu kan sbb ko tau la skola asrama mcm2 cerita ada. Antu acik jual karipap la, antu gosok gigi sebelah ko la, antu basuh baju memalam, dan segala jenis cerita antu yg always tersebar from mouth to mouth dekat asrama, from one batch to another.

Sbb aku terbiasa duduk dorm berbelas kdg2 berpuluh org dlm satu dorm dulu kat skola, jd bila balik rumah py penakut nak solat sengsorang dlm bilik pon aku takut. Kdg2 aku gi smayang kat bilik parents, kdg2 gi smayang kat luar bilik, mana2 je la asalkan aku nampak ada org.

Sampai la aku masuk u, baru ada kurang sikit sbb kdg2 mmg umah sewa duk bilik sorang2 kan, lama2 terbiasa duduk sorang. Oke dah solat sorang2 dlm bilik. In fact rasa suka pulak duk bilik sendiri sbb ada privacy and ada my own space.

Tp it doesn't change anything much sbb ada masa2 aku still penakut haha. Seingat aku, aku xpnah ada experience yg extreme mcm ternampak apa2 for real tapi I'm a believer. Selain drpd Islam mmg ajar ada alam ghaib yg kita x bole nmpk dgn mata kasar, aku jugak ada few friends yg claimed that they can see things sometimes and their stories mcm kena dgn situation and other coincidence yg berlaku kat sekeliling waktu tu.

Emm.. Lagi satu, dulu kat skola menengah  form 5 aku pnah tengok org histeria. Omagad aku xnak lagi experience anything like that. Cukup la apa yg aku nampak tahun tu je.. Huahuaaa

Aku tetiba cerita pasal ni sbb semalam kot aku tgk si Arwind Kumar py video paranormal experience dia cite psl kakak dia.

Weyh. This is a bad idea la. Why am I typing about all this at 12:52 at night weyh? Dah tu pukul berapa aku nak lelap camni. Erghh..

Let's hope I can sleep well tonight.

No comments: