Saturday, May 19, 2012

Entri paket hemat

Salam

Hari ni aku harus update dgn gigih sebab hari ni hari terakhir aku kat Jakarta sebelum aku berangkat ke Lampung. Stase ilmu penyakit jiwa dah pun selesai. Ujian hari tu harap2 markah oke la. Aku tak sempat nak berinstinct-instinct waktu tu sebab aku xm ngan doctor tu kejap je. Aku orang terakhir xm hari tu, doctor mungkin nak balik cepat so kejap je la aku ujian. Orang pertama ngan orang kedua xm ngan doctor 1 jam sorang kot. Jauh gila beza waktu ujian.


Bubye RSKO Cibubur, halo Lampung. Tak sangka plak kejap betul rasanya perjalanan satu stase ni. Dah la minor, lagi la terasa kejap. Tau-tau dah minggu terakhir je.. Hurmmm

Group aku xm patutnya hari Rabu tapi doctor postpone hari Jumaat. So Rabu malam Khamis tu kitorang yg frust sbb xm tunda ni pergi la bawa diri ke Puri. Bawak diri ke mall aje, cobe la bawak diri ke tempat2 yg lebih bermanfaat sket kan.. :P

Aku ngan Tikah makan kat Kopitiam malam tu. Berdua je, sebab mek lagi dua orang tu g dulu beli tiket wayang n makan kat kedai lain.


Lepas ni entah bile la dapat jumpa mek ni. Sebab kitorang terpisah plak kali ni. Tikah dapat stase Radiologi kat Jakarta.


Sebelah sana tu Kenny Rogers. Pakkal le kena pg Lampung. Perbelanjaan harus dihadkan. Kalau tak akan mengundang penyesalan tak bertepi nak nak elaun lambat lagi ni baru masuk. 


Tapi Lau's kopitiam ni tip top apa, makanan sume oke, service cepat, mmg tak payah tunggu lama. Sampai bareng-bareng, so enak dong bisa makan juga barengan.. Aku order air mango soda, Tikah punya iced lychee tea. Air aku sedap! Tikah pon puji. Memang kalau aku g Lau's kopitiam ni aku selalu order air ni je.


Apa entah tajuk makanan Tikah ni, tak hapal plak. Tapi die banyak mushroom ngan seafood la kat dalam. Makan ngan nasi putih. Sedap jugak..


Nasi lemak aku. Huhuuuiii Memang puas hati ngan nasi lemak ni. Sedapppp


Kaya toast yg bes. Tak rugi pon order. Ada saiz medium ngan large. Yg ni medium. Pon dah cukup banyak utk sorang makan aku rasa. Nasib baik ada Tikah, ley tolong perhabis.


Lepas tu, tengok cite Dark Shadows plak. Baru aku tau dalam cite tu ada Johnny Depp. Bes la jugak cite tu. Untuk org yg suka cite2 saiko ni bley la layan cite ni. Johnny Depp ni slalu je berlakon cite2 pelik ni kan? Apesal entah..


Petang habis ujian tu, kitorang bincang2 pasal tiket flight nak gi Lampung sume..bla bla bla pastu aku ngan Ika pon mintak diri sebab dah janji nak gi facial. Lepas facial, bahagia je rasa..rasa kulit hidup kembali gituu.. Ahaks!


Malamnya pulak, gi Chilis ngan Nani. Memang dah sebut2 lama dah ngan Nani nak gi makan situ. Tu yg kemain lebau senyum kawan aku sorang ni. Ye la kan Nani, lepas ni entah bile la ley jumpa hang out mcm malam semalam. Nani asek la sebut lepas ni siapa nak keluar malam2 ngan die lagi.. Sebab jalur koas kitorang mcm dah lain-lain je skang ni.


Grilled salmon ke apa nama makanan Nani ni, tapi ikan die sedap. Kering sket tapi still sedap. Black beans tu aku memang aku favie on the spot la kan sbb aku mmg penggemar red bean dan bean2 yg rasa mcm red bean. Hehe


Aku order country fried steak. Tapi seolah-olah aku makan jagung je. Sebab yg lain sume tak habis. Roti tu pon aku jamah sket je. Nani yg habiskan. Nak kata kenyang sangat, tak jugak. Perut aku mmg suka kembung2 sejak kebelakangan ni. Tu yg kalau makan cepat senak sket. Last2 aku bugkus je sebab tak habis. Lagipon makanan kat Chilis ni memang style omputeh, sekali serve gedebaaakk banyak penuh terus pinggan. Pinggan dah la besau, lagi besau drpd muka aku.

Nani kata aku stat slow makan bila ada satu group omputeh ni datang makan kat situ jugak. Kebetulan diorang duduk kat meja depan meja kitorang. Kira aku mmg menghadap meja diorang la. Masalahnya, yg datang tu hensem-hensem belaka. Aku ni dah la senang distracted. Memang indah la permandangan aku semalam kan. Haha

Tapi mungkin Nani je rasa mcm tu, sbnanye memang perut aku kembung pon. Statement back up diri sendiri. :D

Rasa-rasanya mcm dah cukup panjang dah entri ni. Aku pon tak kemas barang lagi. Esok kena keluar rumah awal pagi sebelum matahari naik. Belum apa-apa, aku dah rasa rindu kat Tanjung Duren. :(

May Allah ease everything~

3 comments:

apdm said...

salam..

nasi lemak tu berapa rm tu? hehe


di jemput joint contest syira :

http://www.sissyira.com/2012/05/contest-2-kata-kata-indah-sticky-post.html

lynnlola said...

tqa!! ni program jalan2 cari makan ke ape nih? haha. best giler da abeh posting~

lynn exam final ni. doakan taw! nak masok clinical year mcm tqah jgak :)

Kak Long said...

@sissyira; thanks for the invitation sis.. :)


@lynn lola; gudluck lynn! ;) inshaAllah lancar tu