Sunday, May 6, 2012

Hari Ahad pakat bangun lambat

Hai!

Boleh abaikan tajuk kat atas tu. Penulis mmg ada masalah sket nak reka tajuk. Makin aku struggle, makin pelik tajuk tu jadinya. Haha

Semalam sbnanye aku ada kelas dgn doc penyakit jiwa. Tapi pagi tu aku keluar dgn 2 org membe utk breakfast kat Sarinah, kat mcd. Tujuan utama adalah untuk mengopi. Aku beruntung sbb membe aku sorang ni pencinta kopi yg tegar. Dia mmg ada history coffee addiction. Sekarang pon setiap hari die harus minum kopi. Ini sudah cukup bagus!

Aku tak tahu lah kalau aku ni sbnanye addict ke x. Tapi doc kata kalau ketergantungan tu kena ada toleransi. Means makin lama, makin byk kopi yg seseorang tu harus ambil utk dapatkan efek yg sama. Tapi itu ketergantungan terhadap dadah. Mungkin kalau kopi tak sampai mcm tu.


Malam sebelum breakfast kat Sarinah tu, aku dah amik cappucino masa tengok Avengers dgn besties. Masih bole tdo dgn nyenyak. Semalam pulak, waktu kat mcd Sarinah, aku minum 2 cawan. Atas ni cawan kedua. Sebelum tu aku dah amik latte, lepas tu aku minum mocha plak. Aku mmg suka kopi campuran. Pesen2 latte, cappucino, mocha, n yg ada unsur2 tambahan mcm hazelnut, carrebian nut.. dan nut2 yg lain. Kalau pure black coffee pon aku layan tapi tak brape cinta sgt la. Aku mmg suka mixed coffee. Hee

Kesudahannya, entri ni cite pasal coffee. Tapi takpe, coffee is a legal stimulant agent in the world unlike amphetamine. So, mari minum kopi geghamai!

Saya sudah, anda bagaimana pula? *pesen2 iklan kat tv*

=)

No comments: