Saturday, May 12, 2012

Hampir selesai satu, tinggal exam je..

Salam.

Heyyy.. Sudah lama jugak since d last entry. Penat la ulang-alik Cibubur-Tg Duren-Cibubur 5 days every week. Udah cape cape, pulang...malam langsung tidur. Tapi bikin tugas juga sih kalau ada presentasi besoknya.. *pehal beriya taip bahasa Indo ntah*

Semalam adalah hari terakhir di RSKO Cibubur (dgn harapan takde sangkut la kan. haha), balik lambat tapi hati senang. Kalau tak, asek la tanya bile nak balik ni bile nak balik ni. Tapi semalam semua orang mcm tak kisah pon balik lelambat sket. Lagipun kena siapkan revisi dulu, pastu dah mintak diri dgn dokter baru bley balik..

On the way balik tu kitorang yg naik kereta sewa ni punya la pakat nak beli makanan2 yg bes sepanjang jalan kat Cibubur tu. Memula berenti beli nasi kebuli dulu, ada yg beli ayam goreng jugak dah alang-alang kedai tu dekat kan... Pastu berenti lagi kat gerai pisang coklat. Banyak gila semalam kitorang beli piscok (singkatan utk pisang coklat). Dah singgah gerai piscok tu, takkan nak tengok je kedai gorengan kat sebelah kan? Apa lagi, sekali harung la beli keledek goreng ngan tahu goreng.. Nasib baik la last day.. Kalau hari-hari sebelum tu kitorang macam tu, alamatnya bajet besar utk makanan je la.. Tapi rasanya memang dah cukup besar dah pon bajet utk makanan saja. Haha


Soalan: Cari perbezaan antara gambar di atas dgn gambar di bawah.

Hahaha Memang soklan nak kena cepuk la tu. Itu sbnanye membe satu stase penyakit jiwa dgn aku kat Cibubur. Nama kitorg sama tapi nama die pakai huruf 'k'. Dia ni kadang-kadang mudah terpengaruh dgn penyakit "hyper" aku. Aku sbnanye malu jugak bila2 terbuang tebiat di kalangan kawan2 yg tgh serius. Tapi,   mek sorang ni seolah-olah terinduksi oleh penyakit aku tu. Mungkin aku telah menyebarkan virus "hyper" kat die. Tak bagus jugak ye sbnanye. Mana tahu boleh melarat jadi penyakit jiwa? Eh, tak tak..gurau saja. :P


Atas tu adalah hasil kerja keras kitorang semalam. Takde benda sgt nak buat, plus takde artis jemputan utk menghiburkan kitorang, so kitorang pon main la teka-teka gamba. Agak-agak kalau aku tak labelkan jawapan, korang boleh teka dgn betul tak gamba2 tu? Hahaha

Semalam yg jawab paling banyak betul, ialah mek Ika (yg dlm gamba kat atas) tu la. Mek Ika sebilik dgn yg tanya teka gamba tu. Gila lah bley baca pikiran mek lg sorang tu.. Sakit perut aku gelak semalam. Ada la membe2 yg lain bagi soklan teka gamba jugak. Tapi yg paling aku terkesan ialah soklan mek Syulan (rumet Ika) la.

Yg betik separuh masak tu soklan dari Ika. Bley eh bg teka gamba ada perbezaan warna? Haha Layaaaannnn~

Nasi kebuli tu ekceli mcm nasi beriyani cuma beza lah sket dari segi kaler dan rasa. Aku ada snap gamba semalam tapi ada masalah teknikal sket la plak. Tak pat nak tunjuk gamba.

Oke, kesimpulannya ialah..................................aku belum prepare utk exam.
T_T

Bubyebyeee

No comments: