Wednesday, July 2, 2014

Orang kata ape tu.. Life is all about choices ea

Salam Ramadhan to all good morning..

Wah intro ai sopannya sopannya.. hehe

Tahun ni aku rasa byk masa aku bercuti, sedikit masa aku bekerja, tapi benda paling besar telah berlaku setakat aku hidup doplohpat tahun ni.. Huhu

Dulu aku selalu tertanya-tanya how it feels to be different? Sebab aku rasa hidup aku mcm flat je journey die.. Mcm landai aje.. Takde dinamik gitu.

Mengada sangat.

Tiba-tiba tahun ni jeng jeng jeng... Aku dilanda gejolak yg menyebabkan aku mengalami depression. Aku tak pernah rasa mcm tu, sedikit perasaan ke arah mcm tu pon tak pernah. Never in my life taw. Huu First time aku rasa mcm takde purpose gila hidup ni, rasa tak bersemangat, rasa taknak buat apa2, mmg sepanjang waktu rasa murung, xde positive energy langsung lah yg aku bole rasa dlm diri aku ni.

Memang really dark dark place to get into lah kalo uols nak I describe mcm mn depression tu. Akibatnya, aku jadi trauma dgn faktor kemurungan aku tu.

Makin lama makin senak otak sbb semua orang sekeliling kau akan cuba dgn bersungguh-sungguh utk convince kau bahwa kau bole get through alam yg kau trauma tu. Kepala rasa ketat, timbul lah idea-idea negatif yg aku xnak sebut kat cni.

Apa yang aku alami sekarang ni mmg aku rasa tekanan jiwa sgt. Mungkin jugak sbb first time aku ade krisis hidup, so die py tekanan tu dahsyat sket.

Tapi aku cuba lawan. Dan aku akan terus cuba lawan.

Wah mcm puisi pulak nih.

Aku dah buat keputusan. Aku kena buka lembaran baru. Walaupun berliku-liku, aku kena belajar redha supaya Allah redha juga.. sebab aku dah decide.

Satu nasihat hamba Allah ni yg selalu bermain-main dlm hati aku:
"Allah akan duga kita dan terus duga kita, sampai kita terduduk, sampai kita tersungkur, tapi DIA takkan pernah tinggalkan kita.."

5 comments:

Unknown said...

semoga setiap kputusan yg telah dibt itu adlh keputusan yg terbaik.. chaiyok.. berubah demi masa depan xad mslh.. that good

Kak Long said...

:)

tawakal a'lallah.. walaupun it's been really tough around me lately.. i believe i'll get better through time~

thank you btw =)

lynnlola said...

Knapaa oh mengapaaa tqa... Psl keje kee? Smoge tabah mghadapi sgalanya!

Kak Long said...

thanks lynn ;)

Yun Sing said...

Kadang-kadang kite pun rasa camtu tapi selagi kita kekal positif.. harapnya hari ini lebih baik dari semalam :)