Monday, March 23, 2015

Entri Promosi Tuan Tanah Lagi :)

Hey hey hey...

Happy Monday peeps! Sepatutnya today aku keluar dan mengerjakan misi-misi aku tapi nampaknya misi tergendala ya. Entah apa angin aku jejak dapur pagi tadi terus capai beras nak buat nasi goreng. Ini sungguh ajaib sekali. Aku bukan jenis memasak punya orang ya. Paling gigih pon goreng daging burger or buat maggi.

Sebagai agen Ifrasya Perfume House yg berdedikasi (perasan je oke), bila bos buat sales maka haruslah kita sebagai agen mempromosikan dgn gigih ya kawan2.


Kalau korang jenis selalu beli perfume kat kaunter (mall), korang mesti tau kan range harga perfume original kat sana. I would say within 150-500 ringgit la lebe kurang. Ada yg lebih mahal jugak drpd tu.

Perfume yg kitorang jual ni perfume reject. Reject means sama ada dah terlalu lama kat kaunter, or ada minor defects kat packaging die, mungkin botol calar sket, or reben die senget, or anything similar. Basically perfume kat dalam botol is 100% original ya, cuma disebabkan dia tak perfect utk jual kat kaunter maka dia masuk kat reject. Hence the price is so much cheaper.

Aku pon pernah jenis beli kat kaunter jugak. Dan aku pernah try jugak perfume grade yg Dubai tu. Kalau org tanya aku, aku sbnanye prefer ori reject. Bukan bias, siryes bukan. Sebab bila kita pakai perfume yg quality die sama tapi kita dapat harga yg affordable compare dgn the exact same thing yg kita beli dgn harga berganda lebih mahal..macam...tak worth it. Itu aku la. But yes, tengok jugak jenis reject die, sometimes mmg ada yg bau die dah berubah may be sbb the chemicals inside it gone through some reaction causing it to smell weird and doesn't last long as it should be.

But point aku kat sini is, beli ori reject ni is a good option if you're a huge perfumes collector. Set2 yg beli banyak sgt perfume but tak pakai semua sekaligus selalu.. Just pakai mana2 ikut mood dan suasana yg bersesuaian..you know what I mean.

Kitorang jual banyak brand, utk harga promo bole campur2 don't worry. Yg penting 110 dgn 110, 130 dgn 130.. Boleh pakat ngan membe2 or family utk beli banyak, nak request alamat lain2 pon bole. Ni aku share few of our perfumes collections.

Jemput cuci mata.








For more details, you can click the link to my igshop at the side bar on this blog or

Btw, if you notice aku pnah bercerita ttg seorang budak ni yg aneh kat dalam previous entri bertajuk "Muak". Kemuakan aku nampaknya bertambah disebabkan kejadian sehari lepas. Last week aku mmg tak bagi can kat die. Aku push die minta jugak refund trip yg tak jadi tu. At last Sabtu lepas ada deposit dlm akaun aku.

Tapiiii..............

Dapat separuh je. Are you kidding me, kid? Tak lawak okeh. Takkan la org yg depositkan duit refund tu tak tau berapa amount yg die patut depositkan? Eh hellooo... Kau yg punya trip mestila kau tau berapa bayaran utk satu kepala. Obviously something is off kat situ.

Furthermore, adik aku yg tak minta refund pon takde dgr khabar ape pon pasal bila trip tu nak berjalan. End of last year kau kata tunda to January or February. Now ni dah bulan berapa? See? Aku bukan nak tuduh2 ke apa, aku cerita bnda apa yg berlaku je. Aku tak kira. Selagi tak setel selagi tu aku cari kau. Nak sgt berdrama kan? Ko ingat ko sorang saiko? You ain't know nothing about me. 

Cubaan meng-capture hasil self-makeup hari ni.

Abaikan kening, dan eyebag dan some bumps here and there.. That was just minimal coverage using a thin layer of BB cream and pressed powder. Ni sbnanye simple eye makeup yg aku selalu guna kalau nak keluar. Camera ni tak berjaya capture the actual color tapi the highlight part does come out okay for me. Hurmm biasa kalau keluar nak simple aku buat camni, tapi kalau nak special sket aku buat smokey eye and lagi pekat. Cumanya aku punya eyelid tak luas n bila buka mata eyelid tu is quite deep so bila buat smokey eye makeup pon sbnanye tak nampak sangat. Last2 simple eye makeup ni la yg aku lenjan ke mana saja dan di mana saja. Haha

Mula menyimpang2 dah nampaknya aku menaip ni.

Dengan ini, aku tutup dulu cerita hari ni ya. Len kali stori lain pulak.

Oke baaaaiii....~

No comments: