Tuesday, March 31, 2015

Kuiz

Aku selalu ada masalah nak describe pasal diri sndiri bila org tanya. Bila aku kena explain utk menjawab soalan org lain aku tend to jadi vangang sket nak jawab eventho soalan tu pasal diri aku sendiri. Tapi bila aku bercerita, at random times laju je semua keluar. Penyakit kot.

Last few days aku ada buat kuiz kat website apa ntah namanya. Alah biasalah kat Facebook diorang ni macam2 ada. Jual spenda pon ada kat Facebook tu. Meluas sgt skop maklumat die. Maklumat yg merepek penipu pon berlambak. Sama-sama lah kita bijak memproses dan menerima maklumat yg org sebarkan kat Facebook tu ya.


"...meant to guide the world with your words". Wah bedevaaass kebabooo gitu ayat die. Saje je aku nak tgk apa kuiz ni analyze occupation yg sesuai dgn aku based on my answers.

Realitinya, aku memang suka menulis. Tapi menulis style mcm ni lah. Bukan menulis benda2 yg ilmiah yg berpandukan hasil thesis dan buku2 tebal ya. I do enjoy writing but I can't be sure that I always write about useful things. 

Honestly, tak nampak celah mana aku boleh jadi penulis profesional. Tapi takpe lah. Aku terhibur dgn hasil kuiz ni. Hahah

Lagi satu kuiz aku buat ni pasal picture story telling. Dia akan suh kte interprate gamba yg dia bagi then pilih jawapan mengikut apa yg kita fikir bila kita tengok gamba tu. Ada seploh soklan kena jawab.

So at the end of the test, I got....


Hurmmm.. Ada hantu ke ek tolong analyze kan jawapan orang2 yg jawab kuiz kat website ni ek? Sebab sebenarnya banyak jugak ayat-ayat die yg mcm betul. Aku tak kata totally betul ya. Not like 100%, tapi ada yg macam betul.. Gitu.

Lepas tu, aku excited and jawab another test pulak..


I am 68% emotionally stable yaw.. Oke lah tu lebih 50%, kira tak fail la ni kan. Tak payah resit. Kah3.

Agak-agak the other 32% yg tak stable tu mengganggu tak jawapan2 aku kat kuiz2 yg aku buat sebelum aku buat kuiz ni? Oh, crap.

So how am I gonna know the truth if it's like this?

Orang lain macam aku ke ek?

Sometimes aku rasa aku terlalu banyak berfikir. Tapi tak reti nak suruh otak tu slow2 fikir satu satu. N otak aku sentiasa berfikir lompat-lompat. Sampai kadang2 aku terlupa benda yg previous aku tengah fikir yg sebenarnya lebih penting drpd benda yg aku tgh fikir. Kalau korang paham la apa aku menceceh ni.

Macam semalam sebelum tdo, aku fikir pasal makanan ape yg aku nak makan kalau aku pg majlis barbeque. Luls. 

And the last thing that came into my mind before I passed out was...... SWEET CORN.

Sebelum aku betul2 tak sedarkan diri tu (into deep sleep), aku boleh teringat pasal Harry Styles sebab die suka makan sweet corn. Boleh?

Aku tau sebab few years ago aku follow 1D punya video diary kat Utube.

Takpe, nti ada pasau malam aku nak cari jagung kukus.

Good food never dissapoint living things you know.. Hihi

No comments: