Thursday, April 2, 2015

Ommmmbak Memukul Pannntai.. Ommbak Memukul Panntai. Pantai Buat Deekkk Je

Aku sbnanye da brape kali teringin nak ngeblog pasal mimpi ni. Tapi ko tau la aku ni al-maklum die punya angin tu tak tentu. Kadang-kadang angin sepoi-sepoi, kadang-kadang datang angin monsun die nak blogging wah kemain...kadang-kadang tu pulak tak datang2 langsung angin die. Tu yg ada nak setengah tahun jugak aku tak menaip kat belog ni. Haha

Seingat aku since aku kecik aku bukan la jenis selalu mimpi sangat pon. Tapi menjak umur aku masuk 2 series ni mimpi2 aku mengalahkan blockbuster movies. Kemain CG effects die. Kalau aku tdo pakai spek 3D rasa mcm tgk wayang gamaknye.

Pernah sekali tu aku mimpi scene atas kapal besau tau. Kapal besau mcm ala-ala Titanic tu. Dalam kapal tu ada raaaaamai org. Aku ingat betapa cantiknya interior kapal tu. Dalam mimpi tu aku x sure aku naik kapal tu nak pergi mana, tapi yg penting ada kedai henpon dalam kapal tu. Aku ingat aku nak beli henpon kat kedai henpon dalam kapal besau tu. Ketidakmunasabahan level berapakah ini?

Dah le toke kedai henpon tu cina mana ntah. Haha

Lagi satu mimpi scene atas kapal yg tak bole blah yg aku ingat kan, ada la sekali tu aku mimpi kat atas dek kapal. Eh dek kapal tu bagian atas yg open air tu kan? Ah whatever la pokoknya aku mimpi aku ada kat atas kapal pastu depan aku ada captain pakai uniform putih tengah handle wheel yg besau tu. Aku ingat aku berkomunikasi dgn captain tu. Tapi masalahnya, aku bercakap dgn captain tu in English kau..

Kelaaaasss.. Dah la mimpi ala-ala Pirates of Caribbean, cakap omputeh lagi. Luls

Tapi aku x igt pulak amenda aku speaking ngan captain tu. Agaknya aku tanya bila nak sampai darat kot. Tak pon aku tanya ada nampak pihak musuh ke tak. Sebab rasanya dia pegang teropong.

Macam ni la lebe kurang.

Siapa entah org tua ni. Pakcik, I pinjam gambar u ya? Thanks mate.

"Mate kapla hotak hang berjambul!", pakcik tu kata. Agaknya la die kata gitu. Ahakhakhakjkjk

Tapi baru-baru ni aku ada mimpi pantai tau.

Fullamak weehh macam pergi melancong je aku rasa. Lepas bangun tdo that day yg aku mimpi pantai tu kan, rasa mcm bangun dalam keadaan teruja dan terpegun. Sebab siryes subhanallah caaaannnntik sangat2 air laut yg aku tengok tuuu.. Like emerald sea!!

Something like these pictures..


 Cantik kan? Kan kan?

Cakap lah ya! 
*berkerut berkerut*

Dalam mimpi tu aku datang situ makan angin ngan family. Aku mimpi aku main air kat tepi2 pantai tu pastu air die subhanallah punya lah jernih n bersih pastu pasir2 kat pantai tu punya lah bersih gilaaaa. Rasa mcm nak guling2 je atas pasir tu habaq hang.

Yang tak tercapai akalnya kan, lepas aku main2 air tu.. Aku pg kedai makan dekat2 situ. Sempat lagi kebulur dalam mimpi tu. Apa daa

Hah lepas tu kat kedai tu aku order apa taw..

NASI LEMAK ngan MAGGI KARI.

Siap ada special order lagi tambah telur kat maggi aku. Tak bole blah betul. Ada jugak unsur ke-malaysia-an yg masuk dlm mimpi aku. Ceh.

Sampai terbangang-bangang aku lepas bangun tido. Ni mimpi pesen apa mcm gini ni? Nak menyindir aku kuat makan ke apa. Hmmmphh

Tapi satu benda aku khuatir. 

Aku dah bayar belum tu nasi lemak ngan maggi aku makan. Heh.

No comments: