Saturday, April 25, 2015

Soul's Rant

Orang kata ape tu, "you can never be happy if you don't stop comparing yourself to other people". Benda ni tersangatlah betul. Kau takkan puas kalau asek nak compare bnda yg kau ada dgn org lain, sebab akan sentiasa ada orang yg ada benda yg lebih baik daripada kau.

Tapi fitrah manusia ni kan mmg byk yg tak senonoh. Tamak, hasad dengki, iri hati, dan yang sewaktu dengannya.. Semua tu memang fitrah manusia pon. Takkan jumpa lah manusia yg secalit pon takde rasa2 tu sume. Nabi yelah sebab baginda tu maksum. Isteri2 baginda Rasulullah pon ada perasaan jeles-jeles sesama diorang, apa lagi manusia biasa weh.

Aku pon xtau apesal tetibe aku nak menaip serius2 camni.

Angin kot.

Aku terjumpa quote ni kat Google.

Untuk mereka2 yg masih mencari-cari tapak untuk menjejakkan kaki kat real world luar sana, bak kata pic ni, "STAY COOL".

Give yourself sometime to relax and think.

Tapi never ever compare diri kita ngan orang lain taw. Plis jangan. Nanti lagi rasa down. Bagi masa untuk diri sendiri sambil ikhtiar.

I hope I can be a person with a lot of stories to tell and inspire people but I'm still on my way to become that person. I know I have to be patient until that day comes.

Dan sambungan cerita semalam, akhirnya aku berjaya menghadirkan diri ke kerja kawen membe matriks aku tadi. Dah la datang kenduri belah pihak laki die, suka hati je lepas amek door gift tanya pengantin pompuan katne sbb nak jumpa. Wah selamba jek naik tangga umah orang ya.. Hamoi hamoi hamoiii

Takpe yg penting kompiden kate kooo..

P/s: Aku tak tau le siapa viewers dari Rusia, California, Hongkong la bagai.. Dah le aku taip bahasa orang kampung je niha, mengkome kalau paham meleis takpe la. HAHA

K bai.

No comments: