Sunday, April 26, 2015

Elo bebeh

Assalamualaikum readers..

Macam ralat pulak kalau tak update bila tengok everyday ada views. Macam poyo kan kan? Ah lantaks. Perasaan aku yg ralat, bukan perasaan ko. Mihmihmih

Biarlah views ciput pon, yang ciput tu la aku appreciate sesangat. Thank you.

Tadi aku gi keyel. So schedule today full siang hanya kat keyel dan dalam kereta sahaja. Aku pergi career talk dekat Institut XXX. Wah macam kan rahsia sulit kerajaan sangat nak guna nama samaran bagai.

Bukan apa, aku masih dalam proses permohonan. Macam tak best la kalau aku cerita beriya tapi last2 tak jadi kan? Betul tak?

Aku sebenarnya menyimpan cita-cita ni boleh tahan lama. Tapi sebab dunia aku sebelum ni kat med school. Med school weh, mmg macam tipis lah harapan nak menggiatkan diri dalam bidang yg aku desire ni. Yaitu bidang ehem ehem.

Sabarr.. Tunggu one day bila ianya pasti, I'm sure gonna share it here. Who knows cerita aku bole bantu other people yg ada dream yg sama dengan aku ke..

Tapi for now, aku belum bole ter-over eksaited sebab belum official.

Sama-sama doakan aku ya. :)

Watermark tepek kat dagu kot la ada double chin tanpa disedari, boleh buat tutup2 sket. Kakakaaaa

Aku sebenarnya patut dah tukar BB cream or may be change into foundation ke kan for fuller coverage. Tapi punya lah berchenta nak menghabiskan BB cream Holika Petit yg aku beli kat Jakarta dulu. Dah couple years ago still banyak lagi kat dalam tube tu. Sayang la pulak nak campak camtu jek. Jauh-jauh die diterbangkan dari Korea, kita pulak dah beli tak pakai kasi perabis. Huhu

Gambau from Google jek. Kuasa aku nak menyenap BB cream aku.

Tuha yg pepel tu la hat aku pakai. For moisture.

Kejap. Pehal entri ni dah jadi entri review produk pulak ni? Haha 

*sambung balik*

Aku tak ingat la ape ke tajuk kedai aku beli BB cream ni. Pasal dah lama benau rasanya. Harga pon da terhilang dah memorinya dalam pale otak aku. Yang aku ingat, aku beli ni sebab die tgh promo n mmg berbaloi la beli sbb banyak, dalam tiub tu ada 30 ml. 30 ml tu kalau ikutkan dah kategori banyak dah kalau BB cream yg dalam tiub travel mcm ni. Buktinya, aku punya dah brape taon tak abes2 lagi.

Bau die wangi. Ada fragrant sket la agaknya BB ni. So, those yg x suka produk muka yg ada fragrant mungkin tak kenan la kot tang ni. Tapi aku kategorikan bau die as light and sebenarnya a pleasant smell for a cosmetic product. Sbb die bukan bau mcm bau certain foundation/BB cream yg mcm bau bahan kimia tu. No, bukan bau kimia.

Lepas tu, consistency die thick on hand, but bila you apply rata kat muka, die boleh jadi nipis. Depends mcm mana kte blend kan BB cream kat muka la. Standard BB cream after few hours of application, die mmg akan turn to be a bit greasy sbb BB cream bukan mcm foundation, BB cream tu ada mosturizer sort of cream kat dalam, tu pasal la greasy sket. Daripada semua BB yg aku pernah pakai, Holika petit ni lebe kurang je dgn yg brand lain dari segi ni.

Overall, out of 10, aku kasi....emmmm..... 7.5 bintang kot.

Surely ada banyak lagi yg lagi better drpd Holika ni but yeah, kot la ada yg nak cari tau pasal Holika ni kan.

Kan dah termulti-purpose dah entri ni. 

Oke ah. Sambung lenkali.

Babaisss.

No comments: