Saturday, August 30, 2014

Tauk la tajuk suka hati uols :))

Assalamualaikum..

Hari ni hari Sabtu kan? Kalau siapa ada terbaca kat mana2 hari ni ade mcm talk or program kat Putrajaya International Convention Centre (PICC) selama 2 hari. Bidadari kalau tak silap tajuk program tu. Ada Prof Muhaya, ade Wardina..  N siapa ntah lagi tak hapal pulak. Adik pompuan aku suka program2 mcm tu. Makanan rohani gituuu.. Kakak die?? Kuang kuang kuanggg

So ibu aku pon dah belikan la tiket adik aku utk pg program tu. Disebabkan program nya 2 hari, maka takkan lah kita nak bermalam di bawah sinaran bulan di pinggiran tasik depan Alamanda tu kan? Maka secara otometiknya, ibu aku telah merekruit aku n adik laki aku skali utk tido hotel kat Putrajaya. 1 malam pon jadiklah. Kesempatan yg ada utk makan angin mcm ni haruslah tidak disia-siakan begitu sahaja.

Bergerak lah kami 4 beranak tadi pagi. Adik aku ni ya ya je nak gerak pkol 8 pagi dari Melaka. Nak daftar nya pkol 8.30 pagi. Mcm lah kita ni nak naik roket kan 30 minit belesup dah smpi Putrajaya.
T______T

Tiba-tiba pulak kat area mana ntah rasanya dekat2 Nilai sekali dengar bunyik beletup mcm langgau something atas jalan. Berderau kejap darah aku. Aku bukannya boleh bnda2 mengejut ni. Kang aku bersilat kang. Bersilat takpe lagi, kot lah tiba2 siaran kuda kepang kang tak pasal2 je.. Wakakaka *merepek merepek*

Ended up keluar kat tol Senawang, laju2 cari kedai tayau. Sebelum tu mmg sempat cek la kat perhentian mmg tayau belakang satu tu dah kempis sket.


Macam paham nau je Datin cekak pinggang menghadap org pomen tu. Hahah

Sah tayar langgau paku. Adik aku kata byk gila paku kecik2 tapi dalam aa kat tayau tu. Terus Datin bukak cite dulu2 pernah femes pasal org jahat tabur paku kat ats jalan nak kenakan org. Bila org benti, die pon sibuk lah konon nak tolong. Lepas tu tolong samun org tu. Kesian kan? Macam2 akal org2 trait jahat ni.


Ni lah pemandangan dari tingkap hotel kitorang. Sementara adik aku gi dengar talk, kitorang lepak2 kat bilik tengok Running Man. Tiba2 pulak bukak tv ade Running Man, layannnn

Oh ya. Tu kat Everly Hills.














*krik krik krik*















Lepas kompemkan kat kad hotel ni, sah2 aku delusional. Kah kah kah

Tulah. Teringin sgt nak menjejakkan kaki ke Beverly Hills. Asal ade bunyik pon dah rasa syok. Kesian kat diri sendiri. 

Nama hotel ni sebenaunya The Everly Putrajaya. Hahah


Ooo mak aii muka aku mengalahkan piring free beli Colgate ye.

Sebenaunya tuha shawl tu aku baru beli ngn membe aku Azie die ade biz shawl nama Fairyrosewardrobe. Menarikk wehh koleksi shawl dieee. Ni yg kuning ni betapa aku sukanya smpi rs mcm nak bawak tdo je... Hihi

Aku jarang kalau nak beli baju or tudung yg kaler kuning taw. Sekali beli shawl ni rasa mcm cantik jugak kaler kuning ni yee.. Lps ni bole la berjinak2 dgn kaler kuning lagi. Muahaha *petanda akan bershopping*

Kalau korang nak usha koleksi membe aku, cari je Fairyrosewardrobe kat fesbuk ada, kat instagram ada.. 
 Yg ni pulak link >>>>>> BLOG AZIE (kat sidebar pon ade.. )

Rasa seronok pulak tengok membe baik aku sorang ni makin berkembang bisnesnya. Rasa mcm inspired je tgk makin lama makin org notice biz die.. =)

Tu la kan, dalam hidup ni.. Tak semestinya apa yg kita fikir kita akan jadi or apa yg org fikir kita akan jadi, akan jadi kenyataan. Itu lah roller coaster kehidupan. Only Allah knows best because He's the greatest planner after all.

Tiba-tiba bunyik2 mcm ceramah. 

Hihi

Oke korang. Babai!

PEACE!!!

2 comments:

Chekgu Azrine said...

Comelnya u sis..mana ada mcm pinggan free colgate tau..haru btul

Kak Long said...

@chekgu Azrine: hehehe ye ade sket2 mcm piring colgate tuu :(