Sunday, February 19, 2012

Seriously?!

Huh..panas panas.. Memang panassss je hati aku skang ni. Mentang-mentang la die tuan tanah kan.. Ada hak nak halau kita keluar kaaaann??

Tu la memang betul orang cakap, x payah nak judge org berdasarkan luaran. Memang jauh jugak die boleh tersasar..

Bayangkan ye, kontrak rumah kami habis 27 march.. Dia suruh kami keluar sama ada 15 mac ataupun lagi awal drpd tarikh tu. Atas alasan ada org nak start kontrak baru 16 mac. Like what the..????

Deyyy..kalau kau nak mengontrak sekali pun, kau tak boleh senang2 je amik hak orang lain. Perjanjian kitorang dah termaktub sampai 27 march. Mana boleh ada orang nak take the place sedangkan x tamat lg kontrak kitorang. Pada pendapat aku n mengikut pemahaman aku, adanya perjanjian kontrak tu adalah untuk menentukan TEMPOH TERTENTU supaya masing-masing pemilik premis dan pengontrak paham sampai bila premis tu boleh diduduki. Dan perjanjian kontrak tu adalah untuk DITEPATI.

Danggg...aku rasa aku cakap pon dah macam ahli perniagaan. Haha

Nampaknya, cuti aku terpaksa dipendekkan untuk menguruskan kehidupan aku kat Jakarta tu. Karang buat tak tau karang duduk merempat pulak.. Heh~

Maap lah, entri malam ni ada banyak unsur-unsur meroyan. Tapi kadang-kadang benda mcm ni mmg betul-betul berlaku dalam kehidupan seharian kita *konon-konon ayat dah full coverage dah tu..kahhh*.

Lepas ni, harus muhasabah diri balik~ 

May all of u have sweet dreams tonight!! Bye!

No comments: