Thursday, December 15, 2011

Latte, mocha or cappuccino?

Hari ni aku nak membebel pasal kopi lah pulak. Korang layan kopi tak? Suka kopi hitam ke kopi tak hitam? Jom lah share kalau sudi.. hik2

Sekarang ni aku ditemani oleh Nescafe Latte, produk baru Nescafe kat Indonesia ni. Sebelum ni kalau ade pon mochacino. Kat sini takde mcm kat Msia yg tiga warna tu, yg mild, regular, dan high. Diorang ada Nescafe pas atau original, dengan yg nescafe ice tu kalau tak silap aku. Dari segi variety of products, aku rasa Msia lagi oke.. Sebab memang macam2 ada..betul tak? Antara 3 in 1 cap Nescafe yg memang feveret aku ialah................jeng jeng jeng *konon abes suprise dah ni*

Alamak gamba blurr.. maklum lah, copy url from google je kan.. I own nothing~ Yg siri 3 kaler ni, aku suka yg hijau, muehehe.. Pahit tu nikmat y'all!!

Siryes marveles wa cakap lu.. Dalam die ada bijirin, sesuai la ngan nama die kan, Nescafe breakfast. Memang ummmmpphhhhh!!!!

Memula aku pandang remeh jugak time Nescafe baru2 release yg white coffee ni taw. Sebab aku rasa mcm dah byk sgt product white coffee kat pasaran. Macam sama je semua.. Tapi aku beli jugak la nak rasa kan. Sekali.....memang sedap jugak rupanya. So, I dig it instantly. Hehe

Yg canned coffee ni semuaaaa pon aku suka sangat. Sedap!

Kenapa mesti 3 in 1? Jawapannya mestilah sebab aku malas nak bancuh sendiri. Wargggahaha.. *bukan gelak bangga, tapi gelakkan diri sendiri sebenarnya*

Kadang-kadang kalau datang angin aku nak beli yg serbuk tu, aku beli jugak. Tapi selalunya memang aku beli yg sachets je.. Masak air, bila dah mendidih, amik mug, curah serbuk, curah air, rodek2.. Siap dah kopi aku. Kan mudah keja aku tu? Heh2

Misal kata ada kopi bes2, sila lah kongsi ek.. Sebab aku memang gila kopi.

Btw, mari sama2 doakan ibu aku ek.. Moga cepat mencapai kesembuhan dgn baik.. Amin..

Okay y'all, sori kalau entri ni bias sebab cite pasal brand Nescafe sahaja. Tak bias pon, saya panggil ia "pengkhususan". Tujuannya ialah supaya skop entri lebih kecik. Kalau tak, sampai esok pagi pon x abes. Hehe

Okay papai. Jangan tacing-tacing.

11 comments:

Chekgu Azrine said...

akak pencinta nescafe..bila dah kawen suami akk pun terjebak sama.. hahaha

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

klu minum kopi or nescafe kpla mesti sakit. pelik2..

dan aku lg suka minum milo..pegi kedai mkn tak kesa la kepsi ke, mcd ke aku tukar air dgn milo. bak kata kwn2 aku, aku nie knak2 ribena..haha..

Kak Long said...

@kak azrine; wahhhh.. same le kite.. hubby akak pon join the club la tu.. :))


@atin; milo pon sodap jugak.. tp kalau amik kopi lebih macho la.. wakakaka

Nurfilzahnurfya said...

nescafe . . . enakkkkkk ! ! !

Nazrul Ashraff said...

x minat. minat milo je. haha

Qamaruls said...

kopi yang best adalah kopi yg org lain bancuh n kite tumpang minum ahaha. tul x?

Kak Long said...

@feel; enak bangettt.... hehe


@nazrul; pon sama mcm dak atin, suke milo.. huhu


@qamarul;haaa yg itu kalau kena marah da jadi tak best dah laa... hahaha
lain la kalo org belanja ke..

cik najah said...

QLAH TAK MINAT NESCAFE.. HUHU .

Kak Long said...

hehe

Aleen Aiden said...

aku sbenarnye xdapat beza latte mocha dengan copucino.aku rase macam semua same je.acaner?kah3

Kak Long said...

aku dah boleh beza dah antara mocha, latte n cappuccino..hehe