Tuesday, December 20, 2011

Menghitung hari nak balik umah..say what??!! HOOORAYYY!!!!

Lalalalalaaaaaaalalalalalllaaaaa.......~

Boleh rasa? Perasaan gumbira di hatiku ini? Heh. Pesen2 dah besau panjang tak sedar diri memang macam ni lah gayanya. Macam kan tak pnah balik. Ceyt!

Punya bersusun aktiviti yg aku nak buat sepanjang cuti krismas sok. Tapi itu lah kan..manusia hanya merancang, tuhan yg menentukan segalanya.. Ecehh. Dan dan guna kata-kata teladan, padahal memang kaki membuta kalau dok umah. Heihhhh....tak boleh tak boleh. Aku kena berlibur jugak sebaik mungkin. Ni mungkin peluang terakhir aku nak holiday sakan  Jadi, marilah kita meronggeng sakan, jangan sampai gila dah la ye. Karang tak pasal-pasal bercuti dekat hospital sakit jiwa. Buahahahaahh

Sejak semalam, mood hindustan aku dah datang balik. Dan dan rasa nak tengok cite tu, nak tengok cite ni. Tapi sume cite lama2 la, cite hindustan zaman millenium ni banyak yg dah modernized sangat. Tak hindustan la kalau takde menari satu lagu sampai sepuloh kali tukar sari, pehtu guling-guling atas bukit.. Nijam punya hindustan mcm cite hollywood je, betul tak? Nak main comolot-comolot jugak mcm omputeh..boring betul. Aku lagi suka cite2 hindustan zaman aku sekolah dulu..zaman 90 an sampai awal tahun 2000..

Antara video feveret aku yg aku selalu replay bertubi-tubi adalah kat bawah ni. Ce teka cite apa..


Walaupun tak logik punye lah jauh beribu batu jarak antara dua org insan (insan kawww..) tetibe boleh muncul depan kereta kau, lepas tu tetibe nampak si dia main gitar (aku tak sure nama alat muzik lam video klip tu) atas kereta kuda dalam hujan kan.. Siap boleh bawak menari-nari pulak tu.. Tak logik kan? Tapi at least ada identiti lah bahawa itu lah pesen2 cerita hindustan.. Bukan senang nak jumpa cite oldschool mcm ni skarang. Aku rasa producer bollywood takkan rugi pon kalau diorang buat cite2 pesen oldschool camni, aku yakin ramai org masih suka cite2 pesen camni. Daripada bollywood yg dah di 'modernize' kan, yg identitinya kian pudar..

Tu pendapat peribadi aku je, bukan nak bajet bijak pandai sangat pasal industri perfileman kat India ye.. Aku pon bukannya pandai cakap hindustan. Tapi kalau ko suruh aku nyanyi, oihh bolehhhh... Tapi die punya kadar ketepatan bait kata aku dgn lirik sebenar tu memang jauh tahap kena naik kapal terbang doploh jam jugak sbnanye. Kira kalau Kajol ke SRK dengar aku nyanyi, diorang boleh jatuh ke dalam kondisi sakit kepala hebat tanpa mual muntah aa.. Kaaahhh!!

Eh, ngomong2, aku pon dah rasa malas nak menaip ni.

Rumet aku tu. Besok kelas terakhir, besok jugak die cau balik Msia. Aku balik the next day.

Pesanan terakhir utk hari ni, HAPPY HOLIDAY!!!!! Dan jangan tacing-tacing~
Baibai. 
=)

5 comments:

Chekgu Azrine said...

Dilwale Dulhania Le Jayenge.. fav film akak.. siap beli dvd lagi..

akak kalau citer hindi skang tak feeling nak nangis.. tp kalau zaman SK tengah top.. semua film dia akk giler nak tengok

citer ni je 3x akak tgk wayang.. gila x??

Si DauN CeRi said...

wowwwww!!!! wahhh..cayalah kak!! sy pon minat sgt kot cite hindustan dulu2.. mantap aa akak smpi tgk 3x kat wayang.. dasyat...dasyattt... hehehe

ni sy tgh layan karan arjun niha.. :D

adan said...

ingatkan sy sorang je yg perasan pelakon india banyak tukar sari.. apa yg bestnya filem india ni,salah satunya ialah lagu dan pemandangan..

Si DauN CeRi said...

yup2.. permandangan cantik2.. kalau byk duit, ada peluang, teringin gak nak pergi sendiri..

qlah said...

PERGH.. LAYAN JUGAK YE , HIHI .