Thursday, July 28, 2011

Of bantal busuk. Do u have one?? Yeah, anda normal.

Assalamualaikum..

Aku ada masalah utk pilih tajuk. So I'm very sorry for those crappy titles on my entries here. Entah kenapa hari ni aku terfikir pasal bantal busuk. Tapi aku tak ingat dan tak sure adakah aku ada bantal busuk. Sebab aku kan jarang ada kat rumah. Sejak tingkatan 1, aku jadi macam org nomad. Berpindah-randah aje kejenya. Sebagai tambahan, aku ni budak skema masa skolah asrama dulu. Apa yang betul-betul aku rasa perlu je aku angkut ke hostel. Takut warden buat spotcek (hebat kan ejaan aku, welcome to sakai-dictionary.com. heh) nanti bantal ekstra yg aku bawak tu akan kena rampas. Kalau aku bawak bantal ekstra pon, bantal cenonet yg letak kat dlm kereta tu je. selagi boleh sumbat semua dalam loker, aku akan sumbat sampai atas katil aku betul2 ada bantal, tilam n selimut je. Macam paranoid pulak aku rasa waktu skolah dulu. Tapi sekarang pon mcm ya jugak. Tapi whatever lah kan.


Errr.. Kalau ada bantal bentuk mcm dalam gamba atas ni, aku rasa bukan menggalakkan aku nak tido, tapi menggalakkan perasaan nak sedekahkan bantal tu kat org lain je. Sebab apa? Sebab bentuk die mcm tangan pastu cam bile tengah tido n terjaga dgn tangan tu kat sebelah, komfem aku akan terkejut beruk walaupon aku tahu bantal tu kat sebelah. Ye sila panggil saya penakut.

Jadi sebenarnya aku dah tersasar jauh dari topik asal yaitu tentang bantal busuk. Menurut kajian, hampir 70% manusia daripada pelbagai kelompok umur di dunia ini yang mempunyai kebiasaan menyimpan bantal busuk. Ada yg sampai tak boleh tidur langsung kalau takde bantal busuk. Adakah anda salah seorang daripada 70% manusia itu? Oke, ekceli fakta tu tak boleh pakai pon sebab aku tipu je. Heee Soriii!!!

Tapi pada pendapat aku, perihal bantak busuk ni menarik sangat. Sebab aku tertanya-tanya kenapa bantal busuk ni sampai dapat menimbulkan kecanduan pada seseorang. Adakah berkaitan dengan hubungan antara reseptor2 bau di hidung dengan sistem di otak manusia? Macam mana bau2 yg telah melekat pada sebuah bantal tu dapat menimbulkan ketergantungan pada pemiliknya? Adakah ianya hanya suatu ketergantungan yang bersifat habituasi, atau organik yakni melibatkan sistem dalam tubuh manusia? Semua persoalan ni bermain dalam kepala hotak aku. Kalau ada yg tahu, boleh lah share dgn saya.. Hee


Ohh.. Apa-apa saja lah kreativiti dan inovasi manusia ni. Aku rasa bantal mcm dalam gamba atas ni dari Jepun. Tak pon Cina. Amboi lenanya pak cik tu tido ye. Tak dapat yg ori, dapat bantal pon jadi lah ye.. Haha

P/s:  Skang tengah malam. Slamat tidur uol!! *zzzZZZzzz*

10 comments:

LynN LoLa~~ said...

haha creepy giler bntl kat bawah tuh...:)

mizz pelangi said...

saye ade bantal busuk..tp smpan kt uma jer,takot roommate pengsan dgn bau nyer yg terbaik dr ladang..ekekeke... :p..
nice entri!

aleen aiden said...

hahah,aku xde bantal busuk.aku ade selimut busuk.bukan slimut xbasuh k.slimut yg aku gune dr dulu.hu3

visitme@FaTiN cOrNeR said...

sy ada gk bntal busuk..tp cuti semster nie xbwk la balik sebb bantal tu besor..hehe..tu kdang2 insomnia tu...

adan said...

saya tak ada bantal busuk.. men hentam je.. janji lena tidur..

Chekgu Azrine said...

bantal busuk?/i don have at all!!hehehe

Si DauN CeRi said...

@lynn; pakcik tu tak takut pon.. haha :P

@misspelangi; bagus betul fikir kepentingan rumet.. hehe respect2~

@aleenaiden; itu termasuk dlm perhitungan. haha

@fatin; haaa.. tu la namanya ketergantungan. kekeke

@adan; gud2. kalau pg mana2 pon bole tdo punya.. haha

@kak azrin; takde bantal busuk pon kira normal jugak kak, dun worry~ hihi

♛ Azie Azra ♛ said...

eh kalau asrama bawa bantal lebih kena spotcek? perghh kejam tu.

pic last xle blah. haha

h A n Y S said...

aku xde bantal busuk. oh?! tak normal lah ni? hehehe

Si DauN CeRi said...

@azie azra; kene je spotcek.. hehe


@hanys; eh normal je kak.. :D