Monday, October 17, 2011

Hakikatnya setiap manusia ada sifat tamak dalam diri, kan?

Salam.

Bila dah mendekati hujung2 tahun ni, manusia-manusia yg bergelar perantau (perantau lah sangattt kau kann) macam aku ni akan mula pening kepala, mual, loya tekak, rasa nak pitam..semua lah ada. Gara-gara kontrak rumah semakin menghampiri tarikh tamatnya.

Dapat pulak berita tuan rumah mungkin akan naikkan harga rumah. Lepas satuuuu satu...adaaa je benda yg berpotensi nak jadi masaelah *baca macam Nujum Pak Belalang*.

Kadang-kadang bila kita jumpa orang tu, rasa-rasanya macam baik je.. Dalam hati, "dia ni mesti takkan nayakan orang ni..bole lah trust".

Tapi ye lah kan, rambut memang sama hitam, hati lain-lain. 

Jangannn...jangan lah senang sangat percaya kat orang. Oleh itu, janganlah anda dan anda percaya sama saya. Muahahaaa.. Tapi saya ni tak pandai menipu taw. Taw. Tak caya sudah. Bluekk. =P

Oke lari topik.

Btw, aku ada cite tak itu hari ada rusuhan dekat jalan depan kampus aku? Waktu tu siang (memanglah siang, malam2 kampus tutup kowt), aku baru habis skill lab. Tetiba aku tengok bebudak kat luar macam tengah haruk semacam je. Rupanya ada rusuhan. Die main bakar-bakar pulak tu. Ada bas kot yg kena bakar. Dari tingkat 3 bangunan kampus aku tu, aku boleh nampak asap kepul-kepul.

Dengar kata diorang baling batu randomly kat mana2 kereta yg lalu kat situ. Tak lama lepas tu, aku tengok gate kampus dah ditutup. Semua orang tak dibenarkan keluar.. Takut pape hal jadik kan.. Lagipun mahasiswa memang tak dibenarkan ikut rusuhan..

Bila dah gate tutup tu, apa lagi kann.. Kantin sarat habis aa. (Boleh plak aku nak membebel pasal kantin ramai orang..bahaha). Untung aku dah makan kenyang2 sebelum kelas pagi tu. Malas jugak aku nak berebut pinggan kat kantin tu. Haha Bunyik nak ekstrim je kan?

Pasal rusuhan tu, aku tak sure sebab apa, tapi kemungkinan sebab berebut tanah dengan pemerintah diorang kot sebab diorang nak besarkan jalan, so yg duduk kat tepi2 tu supposedly kena pindah. Tapi diorang yg duduk kat situ takmo pindah. Something like that la sikit lebih kurang.. Hehe

Hopefully lepas ni takde dah lah rusuhan dekat2 area yg kitorang duduk ni.. Kalau tak, cmne wa nak gi beli pecel lele.. Huhuhuu

5 comments:

aleen aiden said...

moralnye,orang skarang rambut pun da xsame itam.ade yg kaler coklat karat,ade yg kaler merah,dan mcm2.makanye jgn oercaya sgt kat org.hu3

Si DauN CeRi said...

hahaha... sooo true~~

LynN LoLa~~ said...

aigo0o.. ati2 ye kat sane tqa.. moge dijaohkan dr sebarang kecelakaan insyaAllah

Si DauN CeRi said...

inshaAllah.. maseh lynn.. ^__^

yanasa said...

cik tikah, tc kat sane..! nt kang ade plak org xupdate blog. hehe