Friday, June 3, 2011

"M" untuk "malas"!

Assalamualaikum..

Bercakap tentang malas.. Pernah tak anda merasakan malas yg tidak terhingga? Sampai nak pergi jamban toilet pon rasa malasnye ampunnn deh.. Aku pernah.. Sampai nak bercakap pon rasa malas. Kalau ade robot yg bole tolong cakapkan utk aku apa2 yg aku nak cakap kan bagus (fikiran di kala aku tgh malas tahap tinggi). Kadang-kadang aku terfikir dalam pale hotak aku, kenapa aku bole jadi sampai mcm ni punya malas.. Nak kata sakit, tak pon.. Nak kata tak makan nasi, makan je.. Nak kata takde mood, rasa2 cam oke je.. Haih.



Lazy cat. Owhhh.. Ini bukan malas ni, ini namanya OBESITI!! Hahaha.. Alamak. Adakah ini membawa maksud aku sudah obesiti? Sungguh great sekali ye! *please don't be true*

Lecturer aku pernah ajar dalam kuliah, bile kita makan banyak2 sehingga melebih kalori yg kita perlukan.. Apa yg terjadi ialah, perut kita akan menarik suplai2 dalam darah pergi ke bagian sistem pencernaan sebab sistem pencernaan kita perlu banyak suplai untuk proses penghadaman. Bila hal ini berlaku, suplai dalam darah ke otak kita akan berkurang. Jadi, kita akan mula rasa ngantuk..dan rasa macam ting-tong sket.. Loqlaq ja rasa kapla ni.. Aku kongsi cerita ni sebab bila aku dilanda penyakit malas yg teramat ni, biasanya aku akn rasa mcm nak tidur je lama-lama.. Mana tau ade kaitan dgn tabiat makan aku ke kan.. It's possible yaww..

Ada bunyi2 Indo tak dalam perenggan di atas? Aku bet ada. Haha

2 comments:

Chekgu Azrine said...

adik.. kamu sangat kelakar.. hehehe

Si DauN CeRi said...

@kak azrine; hehe apa boleh buat kak.. sy x dapat elak hal2 mcm ni.. hahaha