Friday, August 5, 2011

Kenyataankah? Atau mindsetkah?

Salam Ramadhan..

Yang mana satu kahhh??? Hurmm.. Ni lah yg aku paling kagum dgn diri sendiri pasal tiap kali bulan Ramadhan, mesti aku senang nak bangun awal pagi. Kadang-kadang, bukannya aku nak makan sahur sangat pon, tapi aku akan bangun jugak. Kalau aku balik Msia, kadang2 kalau aku bangun terawal, aku pulak yg risau ibu aku tak bangun utk masak sahur. Tapi aku duk je la dendiam sebab aku tau ibu aku dah set alarm die. Nanti jap2 lagi alarm bunyi, ibu bangun la tu..

Kat Indo pon sama. Kalau bulan biasa, aku pon sama je macam remaja2 lain.. Susah sket nak bangun pagi. Kan kan kan?? Hok alohhh.. Remaja kununnn. Umur dah masuk dewasa muda dah, REMAJA lah sangattt.. Kah kah kah.

Tapi benda ni aku takde tipu2. Ini betul2 kejadian. Kan ke bagus kalau tiap2 hari aku senang nak bangun awal pagi. Boleh baca buku pelajaran sket ke.. Haaa Baru la lifestyle pelajar cemerlang. Idak gitu, Kiah?? (plis plis janganla makcu aku tersedak kalau die tgh minum air).

Aiiii heran makcik, herannnn..

P/s:  Sahur apa tadi uol??

4 comments:

visitme@FaTiN cOrNeR said...

pg tadi sahur ikan keli bakar..hehehe..

sy pun samalah..tp sy lg teruk kot. liat nk bgun. jenuh nk kejut. letak bom baru nk bgn kot..hehe..

slmat berbuka..

Si DauN CeRi said...

@fatin; ikan keli bakar??? meriah betul sahur die.. hihi


sy pulak berbuka keli goreng.. letak bom tu bukannya bangun, lagi tak bangun ade laa.. hahahaha *bergurau*

saya dewi said...

biasa sahur makan simple je. ta lalu. *ceh kunun tak lalu nasi sepinggan pun habes jugak. hikhik :P

memang sangat liat nak bangun pagi tapi kalau tak bangun sahur rasa macam tak kena pula. otomatik bangunnn jugakk lastlast sekali. wuwuwu.

btw happy fasting dear. salam ramadhan ^^

Si DauN CeRi said...

@saya dewi; hai si cantik manis.. hihi


sy kalau sahur cekodok cecah sambal pon dah orite dah.. yg ringan2 pon oke, asalkan sy dapat sahur..


happy fasting to u too, darl~ :D