Thursday, December 9, 2010

Aku berjaye tggu abes Integrasi 1 baru update blog.. *bangga*

Assalamualaikum...


Bukan sng woo nak menahan diri dr update blog laju2.. Tgh exam pon sempat pk ayat2 nak tulis dlm blog..miahahaa..besarnye penangan berblog ni rupenye dlm diri aku. Knape ehh?? Haihh.. Btw, alhamdulillah..aku dah selamat menjalani peperiksaan integrasi 1 blok 21 tadi.. Hopefully aku dah bg effort yg adequate lah.. And aku slalu harap aku istiqamah dalam berusaha ni.. Bukan sng tau nak konsisten on track..lagi2 bile kite xpnah sangke inilah jalan yg kite akn tempuh kan.. *terasa2*


Tulah..kalo nak cite cmne aku boleh amik medik...ermmm.. Lain kalilah aku cite cni.. Sbbnye aku nak cite bnda lain skang.. Kan bru selesai xm integrasi 1, jd aku kene jaga mood.. Sbb ada integrasi 2 pulak next week, jd kene cool.. Kalau boleh xmo serabut2 pale otak..


Nak tau x?? Aku sukeeeeeeee sgt warne hijau. Tapi aku xsedar plak aku ade kumpul byk bnda warne hijau. Tehehe...


Ini yg muat ats meja kartun Naruto aku je.. Aku xtgk pon Naruto.. Tapi time nak beli meja jepun ni yg ade gamba ni je..tepakse lah angkut.. Kalo x, blaja ats lantai je lah aku.. Bile blaja ats lantai ni, sakit tengkuk lah, sakit belakang lah.. Pas2 mulelah nak beralih ats katil.. Bile naik ats katil blaja..ehhh dah mcm bukan blaja dah namenye.. Mata pandang buku tapi gelapppp je dunia..hahaha!! Kalo prasan dlm kotak hijau tu, stepler pon hijau, pen pon ade yg hijau.. Blom lagi toiletries, spirulina, hand sanitizer, baju2..n segala tok nenek lagilah.. Aku rase mcm xbrape nak sedar pon yg aku bile beli brg selalu nak amik yg warna hijau.. Mase aku kecik2, arwah nenek aku kate, hijau tu bagus utk mata..time tu aku pk aku rabun, so msti warne hijau ni bagus utk mata aku dan bole tlg reduce rabun aku.. Tapi aku x pk plak melarat2 sampai dah besar gedabak skang ni.. Bagi aku, hijau itu gorgeous and calm..~ May be bukan semua jenis hijau kowt, rasenye obvious kowt yg kebanyakan brg kat dlm gamba kat ats adelah berwarne hijau daun pisang.. =)



Tolong lah ckp external hard disc saye mengalami kecomelan yg lumayan hebat. Ataupun mungkin jika anda comel, anda dgn lajunya mengatakan external hard disc saye mengalami kecomelan yg sgt hebat. Haha..maafkan saye yg sengal. Ekceli aku agk keciwa sbb external tu xde yg warne hijau. Kalo x kompem sgt gorjes! 


Tu beg laptop yg aku guna utk balik msia, utk bawak pg kampus, ataupon utk hantar kedai..heee Hijau daun pisang lagi! Ayah yg belikan. Trime kasih ayah.


Aku buang tabiat blok 21 ni kau org tau? Sejak dr blok 1, ni lah first time aku balut modul. Sebelum ni, xde maknenye lah modul aku nak berbalut. Mcm xsangke je dah blok 21 dah aku. Lagi 2 sem, insha Allah kalau smooth je perjalanan, jadilah aku dokter kecik..aminnn.. Itu pensil aku beli sbb die ade aiskrim kat ats die pas2 die mcm bajet comel dgn aku. Tgk tu bar code pon x cabut lagi. Cadar dan sarung bantal adelah hasil rembatan aku dr adik laki aku punye. Hahaha..nasib ko lah dikkkk dpt kakak cam aku.. Brg korg brg aku, brg aku brg aku je. *statement nak kene pelangkung ngan ayah. oh ayahanda, maapkan anakanda*



Huh2..ini jarang2 sekali aku nak reveal dlm kehidupan realiti aku nihhh.. Tarik nafas dalam2....phewww
Ekceli, aku merupakan seorg pengarang jurnal yg hebat. Ngaaaaa..xde lah. Aku sbnanye suke tulis diari. Dari era juara batu seremban dan permainan lubang tikus lagi, aku mmg suke sgt tulis ape yg aku rasa, ape yg aku lalui sume kat dlm buku2 yg aku khaskan.. Setakat ni, yg kat dlm gamba tu adelah diari2 aku dr tahun pertama dtg Jekartahhh.. Yg hitam tu yg latest. Blom abis lagi.. Lots of love goes to miss Hazirah who gave me that elegant, macho, and gorgeous book. Sampai kat aku, mmg sume jd gorjes aje..wakakakaa.. dah mcm trademark plak pekataan gorjes ni. Yg hijau kecik ats buku hitam tu bukan buku taw. Itu adelah set make up. xpcaye? pcaye lah... Aku gune dgn marker warna-warni tu utk hias diari.. Yg ni aku tipu. Aku saje je letak set make up tu sbb die warne ijau. LOL

Erm..abes je xm td, sampai umah, tros bersiap-siap dan pg umah dak champ ngan dak azie. Ktorg pg tgk Narnia 3D. Menggelupur kau nak klua abes xm.. Ish2...


Aku syg diorg ni.. Ntah knape, kalau dgn diorg aku rasa tenang je... =) 

Well, memandangkan aku bole tahan free sementara nak tggu xm integrasi 2, insha Allah aku akn slalu menulistaip kat cni.. Rasa fun lah menulistaip kat cni. Suke2..

Jumpa lagi!

6 comments:

Unknown said...

Nice Post!!
Btw,this is one of the truly great blog :
www.fdausamad.blogspot.com
Just baca 4-5 entry, sure jadi ketagih..
Im not kidding dude!!!

Kak Long said...

thanks! i'll check out the link.. =)

champz said...

sakae!!
ble mse ko bli external tuhhh!!
meraaahhhh! geramnyeeee

Kak Long said...

ngaaaa...aku lupe time bile aku beli..comel kan comel kan???? miahahahaaaa

Azie Rashid said...

errr.bwu ku sadar.ku berada lam pic diatas.

Kak Long said...

teheheee...xpe..nasib baik sedar..better than never~