Sunday, December 5, 2010

Kenangan malam minggu [sile nyanyi mcm lagu "Memori Daun Pisang"]

Assalamualaikum...


Hai2 ape kabau semua????? Saye selesema dan agak batuk2..uhuk2
Semalam punye malam merupakan saat mimpi menjadi kenyataan apabila saye berjaye menonton crite Rapunzel! Yahoooo!!!! Sukenye2...sangat suke dan suke sangatttt.

hey! credit to google :)

Alolololooooo..comel betul Eugene tuh kan? Yg menggunakan name Flynn Rider sbg name glamor dlm cite Rapunzel ni.. Sape x tengok lagi cite ni?? Aaaaaa...pg la tgk cpt pegila..bes tauuu? x rugi kalo pg.. May be org bile dgr je cite kartun, rs mcm xbrape nak berminat utk pg tonton..erk. Knape aku terase ek tetibe??

But suprisingly, it's different when it comes to this one.. Bg aku lah.teeheee May be sbb crite ni antare fairy tale yg femes time kecik2 dulu..sbb aku sgt suke berangan jd princess ms mude2 dulu..ahaksss Berangan je lah.. Sampai ibu ayah kate aku ni Minah Jenin tauu?? x pasal2 dpt tittle yg xbrape nak meletup tuh.. Tapi xpe, tittle tu kat umah je.. Jgn pembace blog ni panggil aku Minah Jenin sudah. Alaaaaaaaaa..mcm mane boleh tercrite nih. Hish. Benci lah dr sendirik.

Ok kite berbalik kpd topik asal. Aku mmg xsangke plak bile menulis entri je, mencurah2 idea dtg nak membebel padehal td time log in, terdetik je dlm ati ni..kalo nak update pon nak update crite ape ni alamak cmne ni cmne niiiii... Tengokkkk... bukan main byk aku membebel. Ahhh sudah la kau tiqah, kau mmg ckp xserupa bikin. *sob sob sob kene marah*

Eh bes tau crite Rapunzel ni..xde lah nak review gile2 kat cni dgn sinopsis bagai an..juz nak tulis kat cni spy menjadi bokti yg kukuh bahawa aku dah tgk cite ni..sbb tiket semlm dah buang. Oh x penting sungguh ape yg aku btau. Hahahaha


Btw, gamba kat ats ni after the movie..kat toilet pon jadi kan kalo nak bercamwhore. Ape yg penting?? Bukan kerjasama ye adik2 tapi CERMIN. Hahahah.. Pompuan ngan cermin tu ibarat cermin mata dgn bingkainya.. Di mana ade cermin mata, di situ lah ade bingkainye.. Hafal ye peribahasa ni, cegu nak masukkan dlm xm awak.. *mengong*


Inilah yg saye pakai dat nite. Agak renyuk ye di situ.. Iye lah, mane x nye, duduk kat ats krusi wayang tu mcm duduk kat sofa kat pejabat imigresen tu kalo time2 ramai gile org.. Penat kan kalo tggu lame2, jadi kite mstilah mengubah posisi saat duduk agar tidak kesemutan. Eh apesal tgn aku cam pelik je tu? Ohhh mesti die x sempat nak parking btol2.. xpe lah. cam mak datin sket.


Aku kuar dgn Tikah Su Azmi.. Nilah Tikah Su Azmi.. Name kami same tapi name aku panjang sket kowt..Teheheh.. Trime kasih tikah~ Walaupon kite same2 xbrape sehat, tapi kite telah berjaye merubah mimpi menjadi kenyataan kan? You sneeze, I sneeze... You cough, I cough.. Sehati sejiwa x ktorg? Hurrmmm....

So, itu lah die mlm minggu aku yg indah lagi permai..
Sepatutnya..aku ade xm esok, mcm biase lah u kami, ade resit paper wajib berjemaah.. Tapi diorg yg ade fesbuk kate, HER tu dipindah ke tanggal 7 Januari 2011. Ini bermaknaaaa... yahooooo!!!!
Tinggal nak prepare utk Integrasi 1 hari Rabu, pas2 next week baru ade Integrasi 2 dan ujian Skill..
Kali ni aku blok Metabolik and Endocrine 2 uolsss... Jadi skill lab kite blaja pasal anamnesis utk penyakit thyroid dan diaebetes.. Examination yg kami blaja pon berkisar di area kelenjar tiroid dan kaki. Kenape kaki?? Hal itu karena biase org dgn penyakit kencing manis ni, boleh ade complication seperti gangrene..dan bagian yg terkena adelah di kaki pade kebanyakan kasus..maap saye bukan pakar penyakit dalam jadi sy xsure kalo gangrene bole affect other part of our body, specifically for diaebetes.. Haaa.. lps tu, biasenye bagian kaki jugak mengalami gangguan saraf perifer sehingga berkurang/menghilangnya sensibilitas di bagian kaki...yabedabeduuuuuu... *tibe2 rasa nak bace buku plak bagusnye kalo rasa ni xpayah kene induce mcm ni*

Haaaaa.... panjang x panjang x entri ni..??? Trime kasih banyak2 ai lapiu kepade kawan2 yg sudi jengah blog saye.. Kepada followers, trime kasih tawww...

Ok lah. Walaupon td aku rs nak bace buku, tp skang aku rs nak tgk crite plak. Cis. Mcm ni ar kau dgn aku ye mood stadi? Huhuuu.. Ok bebeh.. cek cek cekidauttt~


2 comments:

MIMIE AIZA said...

sy singgah blog baru ni ..
keep on blogging yaa :)

Kak Long said...

thank you Mimie Aiza... :)