Monday, December 20, 2010

Petang yg hening...

Salam...


Duduk kat umah sewa sorang2 ni membuatkan aku rasa begitu sunyi sekali..uhuk2 Bibik pulak datang dan pergi.. Datang umah, keje..keje..bergosip sket2..keje lagi..belikan aku nasi padang..keje lagi..tumpang goreng keropok udang..gi kasi aku sket..pastu babai2 sume + gosip penutup..pastu bibik pon balik umah.. Hurmm moge jumpa lagi ye bibik.. he..he..


Aku rasa cuak lah pulak nak balik kali ni. Sebab aku balik sorang, dan aku balik naik flite yg aku baru pnah naik 2 kali..Sebelum ni naik Air Asia.. Tapi hr2 balik raya ngan Nani, aku ikut die naik KLM.. Jadi balik kali ni rasa nak naik KLM lagi.. ntah knape. Padahal aku bknnye ingat sgt selok belok kat KLIA tu.. Biasa kan turun kat LCCT je..


Tadi aku nak call teksi, skali kredit xcukup pulak.. Hadushhh.. Ni sume pasal XL (line telepon aku pakai kat cni) lah ni.. Suke-suke ati mak bapak die je nak amik kredit aku.. Eeiiii kalo ikutkan ati mmg aku nak tukar je nombor, biar kau xdapat amik duet aku lagi.. Tapi aku fikir, dlm sim tu dah ade byk contacts yg penting..malas pulak nak tukar sim pastu kene btau sume kawan2 sekampus lagi.. Aku xtau ar cmne nak matikan bnda tu drpd automatically makan kredit aku.. Panaaasss je ati... Dah la tiap2 bulan.. Masa mula2 dulu XL tu amik kredit aku tu siyes xde pon suh balas AKTIFKAN atau BATALKAN utk caller ringtone tu.. Kot ye pon nak berbisnes, boleh tak kau buat cara yg betul dan tak buat pelanggan kau lari ke line telepon yg lain? Ramai jugak kawan2 aku yg dah tukar ke line AXIS, diorang kata lebih jimat dan xde langsung masalah amik2 kredit ni.. Aku rasa aku akan tukar jugak line xlama lagi.. Siyes dah fade up dgn XL nih!


Cakap pasal tukar sim ni, aku teringat dulu aku pnah dapat sim card free sbb ape ntah.. Tapi aku simpan dan tak pernah pakai pun sim tu. Jadi, bile XL buat perangai amik kredit aku sesuka hati die, aku pon nekad nak guna sim tu. So aku pon pasang lah sim tu kat telepon aku kan. Tapi aku pelik sgt kenape lah nombo tu lame betul x aktif2 pon.. Aku fikir mungkin sbb aku xtop up kowt.. Jadi, aku pon dengan kompiden yg tinggi pg lah top up nombo tu.. Akak top up tu ckp, "ohhh kayaknya nomor baru ya? masih belum aktif ni..ditunggu aja ya..ntar udah aktif, baru masuk pulsanya".. Pulsa tu kredit taw..heee


Dalam dua hari kowt aku tunggu punye tunggu nombo tu still xboleh guna.. Tahap kecoolan aku dah makin merudum dah time nih..hahaaa Lepas tu dlm bengang2 tu, aku pon tergerak lah nak tgk paket sim card tu balik, mungkin aku salah setting ke ape ke kan. Sekaliiiii........hah! terjawab semua kerunsingan aku. Rupenye sim card tu dah expired daaa... Perghhhh.. Aku tepuk2 dahi aku tanda merasa agak xbrape nak bijak dalam perbuatan aku sendiri.. Kalo dah expired seminggu dua boleh trime kak oii, ini dah 3 bulan (kalo xsilap aku) dah!!! Ahaaahaha.. Melayang je Rp10000 aku sbb top up nombo yg dah expired tu.. :(

xl-logo
ehsan google 
Tuha logo XL yg digembar-gemburkan oleh aku sejak dari tadi..huhuh

Eh, di kesempatan ini, aku nak promo satu blog ni taw.. Nilah one of my new addictions lately.. Blog ni cite pasal hal-hal yg berkaitan dgn relationships.. Macam-macam ada wa cakap lu.. Ada ramai yg tukang buat entri dalam blog tu.. Jadi ada banyak cerita, banyak elaborations, dan tukang komen kat situ pon bes2.. Diorang rajin jugak share experiences diorang.. Anda semua bole tekan SINI...

P/s:  Ohhh malasnya nak kua umah pg top up..tapi kene telepon teksi..aduiii

No comments: