Monday, December 27, 2010

Holiday!

Salam...


Kesudahannya, kitorang jalan sekitar kawasan yg dekat2 dgn gerbang sempadan Terengganu je..wakakak Takpe ar kan? Kira dalam Terengganu ar tu.. Ok dah tuu..hehe Sebabnye? Biarlah rahsia... (uuuuu bajet ade org nak tahu kaa?? diri sendiri boleh blah! haha)


Ahaaaa...yg kat atas ni YB ye.. YB ape? YB tukang drebar.. Mana2 saja destinasi, die lah yg akn bawa kereta.. Orang lain? Die xpcaye walaupun ade je antara kami yg sudah ada lesen kereta. Tegas tak die?

AKU:   Ayah...
YB:      Iye.
AKU:   Ni jalan xde kereta pon..kite nak bawak kereta boleh?
YB:      Tak boleh.
AKU:   Alaaa...boleh la..xde kereta pon ni. Lengang je. Boleh eh?
YB:      Tak boleh...
AKU:   Boleh la..eh? eh? eh? *dgn muke cam nak kene pelempang*
YB:      Tak boleh...
AKU:   (baru nak bukak mulut cube lagi mintak nak bawak kereta)
YB:      Takde takde. Tak boleh.
AKU:   Membuat keputusan untuk diam sebelum mulut kene cepuk. Hehe


Aku bersama ibu terchenta. Dah mintak permission dah nak letak gamba die, die kasi green light..ape lagi kan? Heee.. Ni kat lua bilik. Sebelum klua check out. Terasa poyo je bawak buku cite gi holiday. Bukannya baca pon. Oh siyes muke aku dah bertambah bulat mcm pau!


Kitorang tak lalu highway for the whole journey..kalau xsilap time balik je kitorang masuk highway dari Kluang kowt terus sampai Melaka. Masa pergi mmg xde lalu highway pon..jalan lama je, ikut Segamat. Bile lalu jalan dalam ni, kiri kanan biasanya hutan aje lah kan, melainkan tgh lalu kat kawasan pekan yg ade petempatan sekeliling die.. Nampak lah bangunan dan orang ramai sekejap..Lepas tu, tgk lah pokok kelapa sawit kiri kanan.. ergghh bosan idup. Tapi xde lah bosan sgt... Cantik kowt pemandangan..hijau..sejuk je mata ni..(mano tak sojuk ekau dok tido yo kojo eh.haha)


Nilah kowt antara yg menarik pon. Pantai Air Papan. Nak pg die, kene masuk pedalaman jugak la. Mula2 ingatkan takde org pon pg pantai tu. Sekali dah sampai, bole tahan ramai jugak rupenye. Mcm mane lah diorang boleh tau pasal pantai ni? Eh. Ke aku yg xtau padahal org lain tau je? Haha.


Nilah aktiviti makan cendol di tepi sungai (sungai ke longkang tak tau le tuuu).. Tau x sape punye angkara ni sampai YB berhenti serta-merta bile nampak gerai cendol?? *angkat tangan laju2*
Hahaha...adik aku kate, tiap kali aku balik msia, aku msti sebut nak makan cendol. Tapi aku xprasan pulak aku mcm tu tiap kali balik. Hurrmmm...

Cukup lah tu eh cite pasal holiday. Aku buat seringkas mungkin supaya xbosan ni..hehe Lagipon mmg takde yg spesial sangat pon, melainkan waktu2 indah bersama keluarga..eceh!! Ermm..akhir kata, terimalah gamba aku yg bolat ni sbg penutup. Kah kah kah...


Takde org pon nak bergambar dekat longkang beb. Aku je.. Xpelah..aku berpegang kepada pepatah "orang tak buat, aku buat". Pepatah ke tu? Ahhh belasahhh..
Daaaaaaaaaaaaaaaa~

P/s:   Malaysia menang woooo semalam 3-0 dengan Indo. Tapi papepon, aku still xbekenan ar yg org suluh 
         laser kat pemain tuhh.. Biar nampak matang sket attitude tu boleh tak??? Haiyaaaa.. Anyway, aku 
         harap Malaysia menang Rabu ni.. Harimau Malaya rules!!!!

2 comments:

Azie Rashid said...

uiyoooo.lepak makan tepi sungai ka?satu family tuh.hanya blh kt mesia.indo xle.hanya kita yg tahu :P

Kak Long said...

@azie; pssss..aah lah.sape yg pnah bermastautin kat sane je tau pasal ape xbley bt camtuh.. *bt muke tatau ape2*