Friday, December 17, 2010

Good morning!

Good morning! Hehe..
Malam td hosmet aku mstilah da smpi msia kan.. ade ke patut die anta msg kat skype bgtau yg die dinner laksa semalam?? Huhh.. memang dasar sengaja je kann??
Sambil kunyah-kunyah Mister Potato Chips ni..aku terbayang je makanan2 yg gorjes kat msia..wow enaknye wow sedapnye woww! Jadi dengan itu, gambar-gambar mungkin dpt membantu mengobat rindu (hek eleh ade ke patut rindu kat mknn je an? haha..)

gambar adalah ehsan google :)
Oh oh cik Atiqah sile bersabau.. Hee aku mmg suke nasi lemak lagi2 yg ada rendang ayam mcm kat ats ni.. Pas2 kalo yg bungkus dlm daun pisang tu makk aihhh suke2.. Tapi kan, nasi lemak kat ats ni ade letak yg mcm kat nasi ayam tu kat atas nasi tu kan? Hurmm..resepi baru ke eh? Dulu nasi lemak sebungkus 50 sen tau, skarang ni jangan harap la.. gula-gula dulu 10 sen satu pon ade..skarang gula-gula 50 sen satu wooo..hahahh

gambar adalah ehsan google :)
Haa ni lagi satu bnda yg wajib aku mkn dlm seminggu kalau kat msia.. Roti canai, kuah kari.. Aku makan jugak kuah dal, tapi kalo dapat kari, aku mmg layan habis lah.. Kalau makan roti canai dengan kuah dal, aku msti nak mintak sambal, sbb kuah dal xpedas.. Kalo xde, aku pau sambal orang2 yg mkn nasi lemak tu.. Sape2 je lah jadi mangsa, silap2 nasi lemak meja sebelah punye sambal pon aku rembat..hahaha Gilo apo ekau nak buek camtuh???!!

gambar adalah ehsan google :)
Lontong. Dulu aku kecik-kecik, asal pg kedai je mintak lontong. Asal mintak lontong je pg kedai.. Mmg betul pon, sbb xde sape derr nak msk lontong ni kat umah.. Ibu malas nak wat nasi himpit kowt..hehe Tapi lontong kat atas ni kuah die kuning an? Aku suke yg kuah die merah sket tu..sbb mungkin die nampak lebih sedap kowt? Ermm..ada membe aku sorg kat cni, die kate die xpnah mkn lontong pon sebelum ni, hari tu diorg wat masak2, ade masak lontong skali, die kate die suke..mmg die blaja mkn lontong bile kat cni je.. May be kat daerah die org xbuat lontong kowt.. huhu

gambar adalah ehsan google :)
Bihun goreng pulak sebagai alternatif kalau yg lain2 dah abes ataupon xde.. Comel betul lobak tu die potong kecik2 mcm tu..pas2 letak atas timun tu.. Ermm.. perhhh entri makanan mcm ni mmg menguji iman aku nih.. Telan air liur je lahaii..

gambar adalah ehsan google :)
Perhh..saje je belah2 kasi gambar isi dalam die an.. Nasib baik aku xclear karipap tu inti ape. So xde lah rasa nak mengamuk sangat. haha.. yes2! Dalam banyak2 kuih..mmg lah kuih karipap ni yg paling common kan, tapi pada aku kuih ni lah yg kalau ada banyak kuih atas meja, aku still akan amik die dulu. Kat Indonesia ni pon ade karipap..tapi beso2.. dalam die inti pelik2..kadang2 bihun goreng lah, siap telur rebus lagi, kadang2 inti sayur yg die goreng pedas2 sket.. Lepas tu, satu karipap tu, nak dekat RM 2.. Hahaha.. ada berani nak beli 5 bijik???

Owww....sudah2 lah pasal makanan.

No comments: