Saturday, February 26, 2011

Ai terai...ai terai okey..

Salamun aleik..

Yess... memang ai will teraii mai best utk balas jejak kengkawan yg mai sini.. Mungkin agak lambat sikit, tp mesti sampai punye inshaAllah.. Macam dlm entri yg sebelum niha laa.. Daripada hajat aku berkobau-kobau nak blogwalking cuti-muti ni, merudum masuk gaung dah perginya mood yg berkobau-kobau itu.. Adeyh~

Oke...kite taknak stress2 kat sini.. Lagipon, hari ni kan hari sabtu, kan cuti kan kan? Walaupon hari ni tidak ada beg plestik yg akan dibekalkan jika kite menghabiskan duit di supermarket di Malaysia nii..haha Ekceli aku baru tau yg kat msia ade sistem hari tanpa plestik pada setiap sabtu.. Gile cool eh? Memang lah cool di saat kite dgn jayanya mengisytiharkan hari sabtu ini sbg hari memborong pakaian dalam yg murah2 di pasaran, sekali paaaapppp!! Terlupa hr ni tak dibekalkan plestik. Cmne nak buat ni? Cmne nak angkut barang2 menarik ygt berjaya diborong hari ini? Yes!

Siryes tu bukan crite aku..kah kah kah. Tadi, balik kg kejap amik mak cik yg akn dtg umah ni tolong bersih n kemas2 umah ni, die kata aku dah gumuk.. Wuwuwu Lepas tu aku terus gelak kuat2. Sangat kuat utk mengaburi pendengaran org2 sekeliling yg mungkin terdengar kata2 mak cik tu..  Bile keadaan dah stabil, baru aku admit yg mmg berat badan dah naik.. tapi bicara mesti seslow mungkin. Loser ke ek aku buat camtu? Demm..

Sbnanye, tahun ni kalau ikutkan, aku dah bole dapat lesen memandu kompeten. Tapi, aku memandu keliling taman umah aku pon xpas lagi. Satu, sebab bapak aku xpcaye aku bawak kete. Dua, sebab ibu aku pon xpcaye aku bawak kete. Tiga, sebab aku pon xsepenuhnya kompiden boleh bawak kete. Bile aku balik kg jumpe sedara, mesti diorg ty, "eh kau dah ade lesen kan? Apesal bukan kau yg drive balik kg?" Lepas tu sat agi die sambung lagi " Tuha, dak polan tu sampai kolumpo dah die bawak kete". Aku? Hanya senyum tersipu malu. Org kata, senyum tanda setuju.. Tetapi dlm hal ni mmg takde ape yg aku nak setujukan melainkan menyetujui bahawa aku mmg loser. Yes!

Tapiii....tapi tapiiii... Aku tetap bangga dgn kesungguhan aku nak amik lesen dulu.. Dalam keluarga aku, kau jgn tatau pulak, aku sorang je naik bukit sampai 3 kali beb.. Orang lain mn ade naik bukit lebih drpd sekali?? Memang aku je yg buat.. Hahahaaa Oke dah2. Jgn pakat2 sgt nak kasi aku pelempang ye, lagipon aku nak yg perisa blackcurrant je.. Perisa lain aku xnak. Heeee

Korang dulu buat lesen sekali ujian je ke? Malunye aiii... Sesungguhnya ni mmg soklan utk menjatuhkan diri sendiri..har har harrr.

6 comments:

zacky786 said...

mengalami masalah kegemukan ??

minum la jus mate 5 .. baik tok kesihtan.. hahaaa..

ap pn .. smoga lulus ngn jaya nya eaa tok dpt kn lesen .. kompeten :P

Nazrul Ashraff said...

ha-ha..sadis je mak cik tu..btw, ur belog da msuk dalam my bloglist..cuba skrol sampai bawah sekali..:)

Aleen Aiden said...

xsampai alin majuk nnt hokes?hu3 :P

Kak Long said...

@zacky; huahuaaa.. msti produk doc rozmey tu kan? femes betul ea die tu..hihi btw, tengkiu..awk sorg je kasi semangat kat sy utk dpt lesen tetap ni..hahah

@nazrul; yeke2? xpayah bt entri pape ke? woahh!! trime kasih ye.. sy igt sy pon nak rombak bloglist sy tu.. ;)

@aleen aiden; alololooo.. xmo majuk2 kay.. sy musti sampai punye..kikiki

Jawahir Madeaming said...

borong pakaian dalam then x da beg plastik... slumberr je lah bawak hahahaha.....

Kak Long said...

@jawahir; kan aku dah kate tu bukan crite aku..hahah