Saturday, January 29, 2011

Sabar itu separuh daripada iman..

Assalamualaikum..


Aku harap tajuk kali ini cukup memberi perspektif yg baik terhadap aku. Baik tak baik tak??? Kikikii.. Sebenarnya kan, aku tgh geram tahap separa tinggi dgn tenet kat umah aku ni.. Dah la baru2 abis PBL ni.. Aku dari kampus tadi dah plan nak layan Three Idiots la Majika la sume la tok nenek crite yg kwn2 aku promote kat aku suh tengok.. Camni aa kau dgn aku ye tenet. Buat hal di kala aku nak bermanja mesra dgn kau ye. Cepuk kang baru tau!



Hehehe.. Agak2 knape aku letak gamba biskut lemak ngan gula pasir kat atas ni??? Sebab.. dgn dua bnda ni, aku boleh menghasilkan makanan yg enak bila duit tade, ataupon bile ujan lebat dan xbole nak kua umah g beli mknn, ataupon bile dah xde megi ataupon bile aku teringin nak mkn bnda ni. Cara-cara die... Memula pg amik lesung batu.. Pastu, amik biskut lemak sebanyak yg kau nak mkn.. lepas tu tauk gula semanis rasa.. Lepas tu.. tumbuk sampai lumat. Hehehe Pergi lah try. Aku taktau lah org lain suka ke tak, tapi aku suka.. lalala~


Kedua, aku suka godek serbuk milo mak aku.. Cedok dlm 3-4 sudu besau tu.. Tauk dlm cawan.. Lepas tu, tuang susu pekat secukup rasa.. Lepas tuuu.. gaul sampai die jadi bentuk bola! Kadang2 aku simpan dlm fridge dulu.. Bila aku nak baru aku kluarkan n makan. Kadang2 aku terus makan je..

Pernah tak kau orang buat mcm aku buat ni??


P/s:  Kalau aku ada kayu golf dgn bola tenis, aku nak gunakannya untuk tunjuk perasaan geram dekat lorong umah aku. Oh internet. Knapekah kau begini??

14 comments:

princeduyong said...

opss...sedap ke makan camtu...nak try buat gak...

Si DauN CeRi said...

@princeduyong; huahua.. ntahlah, tp kat lidah sy sedap aje.. slamat mencuba :D

nazrul ashraff said...

haha..x pnh wt..

MIMIE AIZA said...

biskut cicah milo sedap :)

Si DauN CeRi said...

@nazrul ashraff; huahua.. kalau berani cube la..kikiki

@mimie aiza; hai kak mimie.. sedap kan biskut cecah2 air ni.. lagi2 biskut hup seng.. hihi

qishie said...

milo bola. waa

yan_n.i.m said...

eh betul ke pasal biskot ngn gula tuh..?? rase ape laa.. xpena cube pon.. :D

Si DauN CeRi said...

@qishie; yeah.. bes jugak nama tu. bola milo. heheh

@yan_n.i.m; hurm.. ntah la, sy mkn sedap je.. huhuh

nelly said...

sabar memang searuh daripada iman
=)

Si DauN CeRi said...

@nelly; :)

Piah Becok said...

ratah serbuk milo macam makan nasik itu pernah. selalu buat sampai umi bising milo cepat habis hahahaa

Si DauN CeRi said...

@piah becok; heheee.. kitorang dulu arwah nenek yg bising2 marah milo die cepat abis.. dulu ayah garang maa.. takowt.. wuwuwuuu

sissyira said...

salam pagi selasa =)

sabar2 tau, jangan marah2, nanti cepat tua..hehehe

Si DauN CeRi said...

@sis syira; salam pg selasa juga..hehe

heee.. cepat tua ea. oke lah xjadi marah. nak kawen dulu... eh.